Case Study: Scalarea spre online și menținerea imaginii de brand

meron coffee as you are
  • May 7, 2020

Scalarea afacerii online este unul dintre cele mai discutate subiecte din această perioadă.

Afacerile care și-au pus bazele în offline și s-au descurcat grozav în condiții de stabilitate, au găsit o soluție pe termen lung în jurul căreia își pot construi o nouă strategie de marketing cu focus pe mediul online. 

Meron este unul dintre cele mai îndrăgite coffee shop-uri din Cluj-Napoca, unde a pornit ca afacere locală în 2015.

Între timp, în 2019 s-a dezvoltat ca franciză, iar în prezent puteți savura cafeaua Meron cu care v-ați obișnuit în 12 locații plasate pe teritoriul României:

  • 7 în Cluj-Napoca
  • 1 în București
  • 1 în Satu Mare
  • 2 în Oradea
  • 1 în Zalău

Este printre primele francize care au depășit granițele Transilvaniei.

O cafea pentru acest moment

Povestea acestui brand de cafea de specialitate proaspăt prăjită nu constă doar în calitatea produselor și serviciilor oferite.

“Conceptul nostru pornește de la cuvântul grecesc „Meron”, care înseamnă „zile”. Acesta este motivul pentru care dorim să vă oferim impulsul pentru o zi minunată și uimitoare: note de degustare atrăgătoare, companie încântătoare și un memento rapid că viața este ACUM, este despre ACEST MOMENT.”

Ce vreau să subliniez este că locațiile Meron sunt îndrăgite, în special pentru atmosfera cu care #peopleofmeron s-au obișnuit, o comunitate creată special pentru cei ce se întorc.

Dacă analizăm comunitățile #peopleofmeron dăm seama că aceștia sunt oameni pentru care contează calitatea unui produs sau a unui serviciu și merg spre un stil de viață new age, bazat pe tehnologie și minimalism. Bunăstarea materială și psihică reprezintă o prioritate pentru ei, fiind oameni maturi și echilibrați care cunosc cafeaua de specialitate și o apreciază la adevărata sa valoare.

Dacă ești din Cluj-Napoca, cu siguranță ai trecut pragul măcar uneia dintre cele 7 locații Meron sau poate ai avut ocazia să-i întâlnești la unul dintre cele mai mari evenimente din țară, ei participând activ la asemenea evenimente notabile precum Untold, Neversea sau Street Food în Cluj-Napoca. 

Călătoria Crosschannel a Cafelei

Consumatorii vor simți imediat dacă există o discrepanță între offline și online și se pot îndoi de eligibilitatea brandului, devenind sceptici. 

Când ai un asemenea brand ca și client trebuie să fii atent să păstrezi vocea și identitatea brandului astfel încât să le oferi utilizatorilor din online amintirea experiențelor din mediul offline.

Astfel îi încurajezi să susțină brandul în continuare, chiar și în vremuri ca acestea când locațiile fizice nu mai sunt obiectul principal de activitate.

Trendul de căutări pe Google ne arată că județele în care termenul ”Meron” este mai căutat sunt Cluj, Bihor, Satu Mare și orașul București.

Acestea sunt locațiile în care Meron are coffee shop-uri fizice și acest fapt ne validează încă o dată faptul că activitatea din mediul online este un plus binevenit pentru orice afacere de pe piață, oamenii fiind din ce în ce mai deschiși spre a cumpăra online. 

Optimizarea Campaniilor PPC

După setarea codurilor de tracking și Google Analytics, am creat campanii de Search, care să ne crească listele de remarketing.

De asemenea, am folosit strategii de bidding automatizate pentru a merge spre obiectivul de Sales, cu scopul de a crește numărul conversiilor, ca apoi să optimizăm campaniile pentru a ne orienta spre o strategie de tip ROAS (Return On Advertising Spend).

Obiectivul a fost optimizarea campaniilor de pay per click pentru a genera o valoare a conversiilor superioară pentru a crește profitabilitatea campaniilor.

Așa cum ne-am așteptat, campania de search cu target pe brand – unde am folosit cuvinte cheie în care am inclus numele brandului – a avut cel mai mare succes.

Audiența din offline s-a mutat în online, iar prin campania de brand protect am înlăturat și șansele concurenței de a plasa reclame pe cuvintele de brand Meron.

Această strategie de a licita pentru cuvintele cheie ale concurenței care includ numele brandului concurent este o strategie practicată și legală din punct de vedere juridic. 

Concluzie

Cifrele arată bine în prezent iar acest lucru poate duce doar spre o dezvoltare continuă și sănătoasă a afacerii în mediul online.

Ne așteptăm ca această afacere să crească considerabil și să îmbrățișeze oportunitățile pe care mediul online le oferă. Limita este cerul, bineînțeles, cu cafeaua potrivită!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Please mark all required fields.