Ce faci înainte și după ce organizezi un eveniment online

Ce faci înainte și după ce organizezi un eveniment online
  • August 19, 2020

Am observat în prima fază pandemiei de coronavirus o trecere către online a companiilor care erau active în mediul offline. Pentru multe dintre aceste companii, tranziția spre online nu a fost ușoară.

E ca și cum te-ai trezi dimineața cu patul în mijlocul lanului de grâu. Nu știi unde ești și încotro s-o apuci. 

Programele precum cel organizat de Blugento alături de alți 16 parteneri au facilitat tranziția către mediul online a magazinelor fizice afectate de pandemia de coronavirus. Inițiativa #VreauOnline oferă training gratuit și servicii specializate de transformare digitală, de la crearea unui magazin digital la facturare și toate serviciile adiacente de eCommerce.

Ce faci înainte și după ce organizezi un eveniment online

Lucrăm remote & participăm la evenimente online

Așadar, odată cu trecerea masivă a companiilor din offline în online, angajații au făcut trecerea de la munca de birou la muncă în regim remote. După cum a concluzionat Nicholas Bloom,un cercetător de la Universitatea Stanford, munca remote poate duce la o creștere considerabilă a performanței angajaților, lucru pe care companiile l-au observat și și-au schimbat modelul de business în acest sens.

Străzile marilor orașe sunt pustii iar evenimentele organizate în locații fizice presupun multe detalii și măsuri de prevenție. În schimb, este foarte ușor să organizezi un eveniment online și pentru public este mai ușor să participe, prin urmare, observăm un trend de creștere al evenimentelor online. Acest trend de creștere este evident pe conturile de Social Media. În ultimul timp interesul pentru  evenimentele online a crescut semnificativ și uneori e foarte greu de ales la care să participi deoarece opțiunile sunt variate.

Evenimentele online ne oferă posibilitatea să ajungem la o audiență largă sau, din contră, la un grup restrâns de oameni. Fiind un trend în creștere, competiția pentru atenția publicului devine mai ageră. 

Ce faci înainte și după ce organizezi un eveniment online

Cum să te diferențiezi față de competiție

Primul pas este să creezi un landing page pentru evenimentul tău online unde să comunici un mesaj care te reprezintă. Poți folosi această pagină pentru a-ți promova evenimentul online, astfel încât să fii sigur că evenimentul tău online se va bucura de prezența audienței dorite, lucru care îți oferă posibilitatea să anticipezi numărul celor interesați să participe raportat la numărul celor care s-au înscris.

Asigură-te că incluzi toate detaliile esențiale, astfel încât landing page-ul evenimentului tău online să ofere aspectul unui loc unic de informații și să devină un hub pentru participanți.

Detaliile esențiale de menționat

  • Ora și data evenimentului
  • Agenda evenimentului
  • Detalii despre speakeri 
  • Informații despre sponsori
  • Link-uri de înregistrare la eveniment
  • Opțiuni sigure de plată, dacă este un eveniment cu taxă de participare

De asemenea, imaginea evenimentului trebuie să fie una atractivă pentru publicul ales. Astfel, pentru a rămâne mai ușor în mintea publicului, planificăm din timp o imagine și comunicare omniprezentă pe toate canalele de promovare și landing page, care ne ajută să ne facem simțită prezența în online și să ajungem la publicul țintă.

Ce se întâmplă după eveniment?

Rămâi alături de participanți și organizează o sesiune de Q&A, răspunde la întrebări sau oferă informații suplimentare care nu au fost acoperite. Aceasta este o oportunitate excelentă pentru a crea conexiuni noi și a primi feedback în timp real.

Nu uita să faci follow-up

Ca după orice întâlnire, este important să faci follow-up. Trimite un email către toți participanții cu un link de descărcare al evenimentului și solicită-le feedback, astfel vei știi ce trebuie îmbunătățit în viitoarele evenimente pe care le organizezi.

Nu renunța ușor și optimizează constant. Promovarea și planificarea unui eveniment online decid succesul unui astfel de eveniment iar aceste lucruri necesită timp și perseverență. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Please mark all required fields.