Must Read: 10 cărți cu și despre marketing

  • August 27, 2020
  • 1 Comment

Atunci când vine momentul să cauți cărți cu și despre marketing o faci pentru că vrei să-ți dezvolți cunoștințele. Dar cum știi pe care să le alegi? Și totuși, când există sute de podcasturi despre marketing și live-uri cu specialiști pe toate platformele digitale, de ce să citești?

  • Îți dezvoltă abilitatea de a înțelege comportamentul oamenilor și astfel te ajută să empatizezi mai ușor, lucru extrem de util în marketing căci este esențial să-ți cunoști audiența pentru a transmite un mesaj eficient în campaniile de marketing.
  • Îți dezvoltă vocabularul și imaginația, astfel vei putea realiza mesaje mai originale și campanii mai creative.
  • Reduce stresul și te poate ajuta să trăiești mai mult. Un studiu raportat pe o perioadă de 12 ani, cu 3.635 de participanți adulți, a arătat că adulții care au citit cărți au supraviețuit cu aproximativ 2 ani mai mult decât cei care nu au citit sau care au citit reviste și alte forme mass-media.

Cărți cu miros de amintiri, din țiplă sau varianta digitală?

Studiile au arătat în mod repetat că persoanele care citesc cărți tipărite obțin un scor mai mare la testele de inteligență și își amintesc mai mult din ceea ce au citit decât persoanele care citesc același material într-o formă digitală. 

eBook-urile pot fi utile celor care călătoresc frecvent și își doresc să se bucure de lecturile preferate în orice colț de lume. 

Cât despre cărți noi sau vechi, dacă ești genul romantic niciodată n-o să te poți obișnui cu o carte nouă – fără acel miros, parcă de pergament vanilat. Le poți căuta la anticariate sau pentru cărți publicate recent, poți oricând apela la internet: grupuri de Facebook, comunități și platforme de vânzare-cumpărare. 

În următoarele rânduri îți propunem 10 cărți cu și despre marketing cu care poți să începi.

This Is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See

Seth Godin explică de ce modul clasic de abordare a advertisingului nu mai funcționează și este de părere că marketerii nu trebuie să utilizeze consumatorii pentru a rezolva problemele companiei, dar în schimb, pot utiliza marketingul pentru a rezolva problemele altor persoane. 

Este o carte excelentă care te ajută să pornești la drum cu o gândire sănătoasă și un set de valori pe care orice marketer trebuie să și le însușească. Chiar dacă nu ești la început, este o carte care îți va aminti de ce iubești acest domeniu de activitate.

“Persistent, consistent, and frequent stories, delivered to an aligned audience, will earn attention, trust, and action.”

― Seth Godin, This Is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See

Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising

Branduri precum Dropbox, Instagram, Gmail, Snapchat și Airbnb nu au folosit comunicate de presă, reclame TV sau panouri publicitate. 

În schimb, s-au bazat pe growth hacking pentru a ajunge la utilizatori. Autorul de cărți bestseller, Ryan Holiday explică ”regulile” acestui tip de marketing într-o carte care a devenit un clasic de marketing în Silicon Valley și în întreaga lume.

“Anything and everything can be considered marketing—so long as it grows the business.”

― Ryan Holiday, Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising

Blue Ocean Strategy (Strategia Oceanului Albastru) din seria de două cărți

Descoperă cum poți să-ți creezi un loc necontestat în piață și să faci concurența să devină irelevantă. Strategia Oceanului Albastru, scrisă de W. Chan Kim și Renée Mauborgne contestă tot ceea ce credeți că știți despre succesul strategic. Cartea a fost bestseller internațional și și-a păstrat poziția timp de 100 săptămâni.

Este scrisă pe baza unui studiu care are în vedere 150 de mișcări strategice (care se întind pe mai mult de 100 de ani în 30 de industrii), iar autorii susțin că succesul de durată nu provine din lupta concurenților, ci din crearea „oceanelor albastre” – noi spații de piață, pregătite pentru creștere.

“As companies compete to embrace customer preferences through finer segmentation, they often risk creating too-small target markets.”

― W. Chan Kim, Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant

Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen

 Atunci când comunicarea cu potențiali clienți nu este clară și nu ține cont de dorințele consumatorului mesajul transmis poate fi perceput greșit sau chiar ignorat.

În această carte vei putea descoperi 7 elemente de gândire și implementare pentru ați crește afacerea și pentru a comunica mult mai eficient cu publicul țintă ales.

The key to success is to clarify your message so people understand exactly what you offer and why it matters to them.

— Donald Miller: Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen

The Brand (Manualul de Branding)

Wally Olins este cel mai experimentat profesionist al brandingului și identității corporatiste din lume și explică ce este brandingul, cum este creat, cum este făcut să funcționeze și cum este susținut. 

The Brand (Manualul de Branding) este o carte care te va purta în înconjurul lumii și îți va arăta noțiuni de branding care au fost dintotdeauna chiar în  fața ta dar pe care nu ai fost destul de ager pentru a le observa.

“Branding is a profound manifestation of the human condition.”

 — Wally Olins: The Brand

Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die

Made to Stick sau cum o găsim în librăriile noastre ”Idei cu lipici”, este o carte scrisă de Chip Heath & Dan Heath care dezvălui anatomia ideilor care se lipesc și explică modalități de a face ideile mai lipicioase, cum ar fi aplicarea principiului  „human scale”, folosind „Velcro Theory of Memory” și crearea de „curiosity gaps”. 

Vei găsi exemple care să te inspire și astfel vei învăța ce înseamnă și cum poți să devii viral în mediul online.

“The first problem of communication is getting people’s attention.”

― Chip Heath and Dan Heath, Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die

Ca$hvertising

Este o carte scrisă de Drew Eric Whitman și cuprinde 100 de secrete care te vor ajuta să vinzi orice și oricui, după cum spune autorul. Aceste secrete au la bază psihologia și tacticile pe care agențiile de marketing le folosesc.  

Este ușor de citit și de înțeles pentru toată lumea, nu trebuie să fii un expert în marketing sau vânzări pentru a înțelege rândurile scrise în această carte.

“Your copy and images should always represent the positive end results. In this way your prospect is less likely to critically analyze the pros and cons of the actual product, and base their purchase decision on the ultimate benefit it will provide them.”

― Drew Eric Whitman, CA$HVERTISING: How to Use More than 100 Secrets of Ad-agency Psychology to Make Big Money Selling Anything to Anyone

Unsafe Thinking: How to be Nimble and Bold When You Need It Most

Titlul acestei cărți spune totul despre ea: cum să fii creativ și impunător atunci când ai cea mai mare nevoie de aceste abilități. 

Jonah Sachs se bazează pe psihologia de ultimă oră și neuroștiință pentru a descoperi obiceiurile mentale ale celor care au succes.

“rebels seem to resist conformity to anything—except perhaps the Apple brand.”

― Jonah Sachs, Winning the Story Wars: Why Those Who Tell (and Live) the Best Stories Will Rule the Future

Tested Advertising Methods (4th Revised Edition)

John Caples a fost un pionier și unul dintre primii care a descoperit importanța titlurilor și a textelor lungi. Nici să nu te gândești la cea de-a 5-a ediție. A fost „revizuită” de altcineva. Ediția revizuită de Caples este mult superioară. 

“Every single element in an advertisement – headline, subhead, photo, and copy – must be put there not because it looks good, not because it sounds good, but because testing has shown that it works best!”

― John Caples: Tested Advertising Methods (4th Revised Edition)

Ogilvy on Advertising

Este o carte scrisă David Ogilvy, publicată în 1963 dar care și-a păstrat relevanța de-a lungul timpului. Rămâne una dintre cărțile care îți pot face viața mai ușoară în marketing. Time l-a numit „cel mai căutat vrăjitor din afaceri”.

“The headlines which work best are those which promise the reader a benefit”

― David Ogilvy: Ogilvy on Advertising

1 Comment
Pingback – Must Read: 10 cărți cu și despre publicitate – Zea September 4, 2020

Leave a Reply

Your email address will not be published. Please mark all required fields.