Dacă ar fi să te întorci în timp și să-i spui unui manager de magazin din anii ‘70 despre posibilitățile tehnologice de azi, ar fi cel puțin sceptic — cu atât mai mult dacă i-ai spune că în zilele noastre cea cel mai important aspect este experiența clienților.
De la automatizarea declarațiilor contabile la procesarea comenzilor aproape 100% de către un calculator, posibilitățile tehnologice sunt tot mai multe în fiecare an. Odată cu evoluția puterii de procesare și dezvoltarea inteligenței artificiale, automatizarea devine din ce în ce mai răspândită.
Cu unelte că și Zapier, nici măcar n-ai nevoie de cunoștințe tehnice ca să îți automatizezi procesele. Iar un domeniu de care mulți antreprenori români uită când vine vorba de automatizare este Customer Service.
În eCommerce, o experiență Customer Service de calitate va transforma clientul unic într-un client recurent pe magazinul tău online, astfel deschizând calea pentru o experiență loială și de durată cu brandul tău.
Clienții nu caută doar produsele. Cumpărătorii online caută informații și soluții la problemele lor.
Pe cât posibil, creează conținut care reduce incertitudinile clientului, rezolvă potențialele probleme sau bariere, răspunde la întrebările pe care le-ar putea avea potențialul client și stabilește așteptări clare de livrare și returnare. Acest conținut poate fi comunicat în paginile de produs, de livrare și plată, în coșul de cumpărături și checkout, unde utilizatorul se află cel mai aproape de o achiziție.
Suportul oferit pe mai multe canale are un impact notabil pentru succesul afacerii tale și loializarea clienților magazinului tău online. Pentru a putea oferi o experiență accesibilă consumatorului este important să fii prezent într-o varietate de canale, cu precădere în cele de Social Media, pe care mulți dintre utilizatori le utilizează pentru a comunica cu brandul.
Citește mai multe despre cum să faci Customer Service de calitate în eCommerce pe blogul Blugento.