Campaniile de brand protect sunt esențiale, astfel ai control asupra modului în care este utilizat numele brandului tău și mesajul pe care vrei să-l transmiți. Aceste campanii sunt recomandate de consultanții Google Ads și sunt printre preferatele specialiștilor PPC.
Adesea sunt utilizate pentru a veni în sprijinul vizibilității brandului, iar pentru multe companii, campaniile de brand protect sunt cele care funcționează cel mai bine și au costuri reduse.
Un grafic de pe site-ul PPC Hero ne arată costul raportat la conversii pe brand și non-brand dintr-un cont de Google Ads. Astfel, costurile sunt mici iar conversiile mai mari și acoperă peste jumătate din conversiile contului.
De ce sunt campaniile de brand protect esențiale
Ca ființe logice și raționale, avem întotdeauna un motiv pentru care facem un lucru anume. Uite 4 motive pentru care ar trebui să setezi chiar acum, dacă n-ai făcut-o până acum, o campanie de brand protect în Google Ads:
- Îți protejezi brandul împotriva competiției care s-ar putea să liciteze pe cuvintele tale de brand pentru a ajunge la audiența ta
- Costurile generate sunt mai mici iar ROAS-ul mai mare deoarece te adresezi unei audiențe calde care te cunoaște deja și au o șansă mai mare de convertire, acest lucru fiind posibil prin targetarea celor care te caută după numele de brand
- Controlezi mesajul pe care vrei să-l transmiți ca brand și îl poți adapta periodic pentru a comunica activ cu audiența
- Obți un loc mai bun pe motorul de căutare Google, acest tip de campanie îți poate crește prezența pe SERP (paginile cu rezultate ale motorului de căutare), ceea ce face și mai probabil ca un potențial client să ajungă pe site-ul tău față de cel al competiției
Cum setezi și optimizezi corect o campanie de brand protect în Google Ads
Setarea unei campanii de brand protect în Google Ads este ușoară și intuitivă. Creezi o nouă campanie, selectezi audiența și locația, adaugi extensii pentru un scor mai bun de calitate al anunțurilor și selectezi strategia Target Impression Share, o strategie recomandată de consultanții Google Ads pentru campaniile de brand protect, care funcționează în următorul fel:
- Dacă alegi să se afișeze pe prima poziție în procent de 100%, Google Ads va seta automat sumele licitate pentru a afișa anunțurile în partea absolut superioară a paginii 100% din cazuri. Suma maximă de licitare poate fi setată în funcție de preferințe și buget.
Așadar, prin folosirea acestei strategii ai posibilitatea să te afișezi 100% din cazuri pe prima poziție în paginile de căutare, deasupra celorlalți competitori. Cu siguranță te vei bucura de un trafic mai mare pe site și de costuri mai mici per click și conversii. Odată cu traficul sporit pe site, listele de remarketing se vor popula activ și vei putea crea sau optimiza campania de remarketing.
Pentru rezultate optime, folosește tipul de atribuire al conversiilor setat pe Position-based pentru a urmări corect performanța componentelor campaniilor și folosește exclusiv cuvinte cheie din care este compus brandul tău, dacă brandul tău se numește PPC Agency, atunci acestea sunt cuvintele pe care le vei folosi și te poți juca cu match types (tipurile de potrivire pentru cuvintele cheie) pentru a adăuga diversitate.
Monitorizează cuvintele cheie și adaugă la lista de negative cuvintele cheie prin intermediul cărora utilizatorii au ajuns pe site și nu sunt potrivite, poți accesa aceste cuvinte cheie din contul de Google Ads, secțiunea Search terms.
Este atât de ușor să fii pe prima poziție, trebuie doar să folosești resursele pe care le ai într-un mod eficient prin aplicarea celor mai bune practici. Nu uita că nu este de ajuns să te poziționezi organic pe primul loc, oricând un competitor îți poate lua locul prin intermediul platformei de publicitate Google Ads.