În 1996, Bill Gates spunea: ”Content is King!” într-un eseu despre viitorul Internetului și cum va afecta acesta piața. În 2021, putem spune că Bill Gates are dreptate, însă organicul nu mai este de ajuns, ai nevoie și de campanii plătite.
O afacere care abia scoate capul la lumină nu poate izbăvi doar prin organic într-o lume în care la fiecare patru postări pe Facebook există o reclamă plătită. Ne pare rău să spunem asta, dar e total adevărat.
Totuși, nu suntem deloc de acord cu ”demonizarea” reclamelor plătite. Cu o echipă capabilă și creativitate în spate, orice campanie plătită poate părea mult mai organică decât conținutul în sine. Și campaniile plătite trebuie scrise tot având clientul în minte constant, nu doar conținutul de pe social media!
Astfel, astăzi o să discutăm despre motivele pentru care banii investiți în campaniile plătite sunt o investiție inteligentă, atâta timp cât ești atent la anumite detalii sau lucrezi cu o echipă specializată.
1. Ajungi la mai mulți clienți. Mult mai mulți!
În mod organic, postările tale de pe social media ajung la un procent destul de mic din oamenii care au dat like paginii tale. Din aceea, o parte și mai mică vor avea o anumită acțiune asupra acelor postări (like, comment, share, click pe poză). La o pagină de 1000 de like-uri, dacă ai 100 de like-uri la postări ești mult peste media Facebook! Iar acele like-uri nu se transformă aproape niciodată în vânzări sigure.
Acum, imaginează-ți că afacerea ta ar fi văzută zilnic de câteva mii de oameni, luând un calcul un buget destul de mic. Din acele câteva mii, acțiunea va fi luată de un anumit procent (nu foarte mare) în mod constant. Practic, oamenii vor relaționa cu tine și afacerea ta tot timpul, nu doar când postezi de câteva ori pe săptămână. De asemenea, cei ce vor relaționa vor fi oameni noi, care probabil îți vor da like la pagină și vor vedea și conținutul organic!
Nu uita – oamenii pe care-i targetezi prin reclame plătite o să fie oameni noi, care nu-ți cunosc afacerea deloc!
2. Îți protejezi afacerea
O anumită tactică pe care o fac unii competitori e să încerce să facă campanii plătite pe Google și să rankuiască pentru keyword-ul ce este egal cu numele brandului tău. Poți să le-o iei în față și să protejezi acel cuvânt cheie. Atunci când cineva îți va căuta brandul tău, va vedea, pe lângă rezultatul organic, și rezultatul plătit!
Am scris mai multe despre asta într-un blog pe care-l poți găsi aici!
3. Promovezi cel mai bun conținut al tău
Dacă ai o strategie organică bună poți să o propulsezi în fața audienței tale prin reclame plătite. Practic, vezi care conținut aduce cel mai mare engagement pe platformele sociale unde vrei să faci campaniile de reclame plătite și promovează-l pe acela!
Asta nu înseamnă, totuși, că ar trebui doar să apeși pe butonul ”Boost Post”. Acel buton este extrem de nociv, deoarece dă impresia că totul este simplu, însă engagementul și ratele de conversie sunt extrem de mici, deoarece audiențele atinse sunt foarte vagi.
Astfel, vezi care sunt cele mai creative și interesante postări sau videoclipuri, transformă-le în Facebook Ads și le testăm împreună!
4. Poți monitoriza fiecare leu investit
Reclamele la TV erau, într-o vreme, foarte la modă. Și acum paid media la TV funcționează și lumea încă se uită destul de mult. Problema mare la TV este că banii tăi nu pot fi monitorizați. Plătești câteva mii de euro bune pentru…noroc! Normal că există rezultate, însă niciodată nu o să știi exact cât la sută din rezultatele tale sunt datorate campaniei sau doar faptului că brandul există.
Software-ul de raportare al campaniilor plătite îți arată, însă, toate rezultatele în cel mai mic detaliu posibil! Astfel, fiecare ban investit merge poate fi urmărit către un anumit rezultat!
5. Îți atingi mai ușor publicul țintă
Capacitatea de targetare a campaniilor plătite, mai ales în cazul Facebook și Instagram, a crescut exponențial. Dacă ai în minte un public țintă, atingerea acestuia nu va fi deloc complicată, deoarece poți folosi detalii psihografice despre publicul tău!