Traficul organic este un subiect preferat atât al antreprenorilor cât și al oamenilor de marketing și SEO, dar, reclamele Google Ads sunt o sursă bună de trafic, lucru susținut de noul update de la Google.
Noul Update Google
Noul update venit de la Google s-ar putea să fie surprinzător pentru unii dintre noi, însă pentru alții este o confirmare a propriilor teorii legate de traficul organic care va fi dominat de traficul plătit, cel puțin pe motorul de căutare Google.
Aceste teorii au pornit din momentul în care Google a permis ca reclamele să se afișeze nu doar în partea de sus a paginii de căutare ci și în partea de jos. Astfel, a lăsat loc doar în mijloc pentru rezultatele organice.
În prezent, putem regăsi reclame de tip Shopping cu produse care se afișează de cele mai multe ori cu imaginea simplă și clară de produs după cerințele din Merchant Center care nu permit nici logo-ul pe imagine, preț, denumire și numele furnizorului.
Prin ce se diferențiază?
După aceste reclame de tip Shopping, putem regăsi pe primele poziții reclame de tip Search, urmate de 4-5 rezultate organice, după care avem alte 2-3 poziții de reclame de tip Search care închid prima pagină de căutări.
Combinațiile sunt diverse, puteți regăsi și 4 reclame pe primele poziții, urmate de 8-9 rezultate organice. Depinde foarte mult de cuvintele folosite în căutare și competiția pe aceste cuvinte cheie.
Noul update venit de la Google modelează aspectul paginii de rezultate în favoarea reclamelor Google Ads și afișează o secțiune de tip carusel în care poți vedea alte reclame ca rezultat pentru ce au căutat și alți utilizatori relevant căutării tale.
Acest update a început să apară pentru unii utilizatori încă de la începutul lunii Iunie.
Cum te ajută acest update?
Sugestiile de căutare printre rezultatele organice și plătite ajută utilizatorul să facă o căutare rapidă și filtrată, în cazul în care aceștia nu găsesc ceea ce doresc printre rezultate inițiale. Însă, acum putem să vedem un carusel de reclame deasupra acestor sugestii de căutare.
Astfel, utilizatorului îi va fi și mai ușor să aleagă compania al cărui mesaj simte că îi este destinat și al căror produse sau servicii îi satisfac nevoile care au dus la căutare.
Companiile care cumpără reclame pot să pară favorizate în noul context, însă putem să privim acest update ca o rafinare a audienței și putem spune că, de fapt, se favorizează calitatea rezultatelor pentru utilizatori.
Rămâne de văzut dacă vom vedea o creștere a scorului de calitate, o diminuare ca costului per click și o rată de conversie mai mare odată cu acest update.
Nu există încă o dată oficială în care putem spune că va ajunge și la noi.