fbpx
 

Digital Marketing4 Motive pentru care Tik-Tok are potențial în strategia B2B

13 mai 2020by Chiriac Oana0

TikTok este cea mai nouă tendință în social media, cu peste 1,5 miliarde de descărcări pe App Store și Google Play și peste 800 de milioane de utilizatori activi lunar, având potențial chiar și în strategia B2B. Platforma este alcătuită din videoclipuri între 15 și 60 de secunde, care permit editarea în aplicație și posibilitatea de a distribui conținutul pe alte rețele sociale.

Demograficul preponderent al TikTok este între 16 și 24 de ani. Dar dacă credeți că TikTok este doar un moft pentru Generația Z, gândiți-vă din nou. De la înființarea sa în 2016, TikTok a evoluat de la o aplicație destinată exclusiv exprimării creativității utilizatorilor într-un refugiu al marketingului și publicității.

Astfel, am pregătit 4 motive pentru care TikTok e o variantă bună de rețea de socializare pe care să postezi.

  1. Număr de utilizatori 
  2. Conținut variat
  3. Timpul petrecut
  4. Advertising normal vs. TikTok

 

Numărul de utilizatori

După cum am menționat și mai sus, TikTok are un număr impresionant de utilizatori pe care i-a câștigat într-un timp foarte scurt. Lansat în septembrie 2016, TikTok a reușit să câștige teren foarte repede în lumea social media. După numărul de utilizatori, platforma se află pe locul 7, cu mult peste Linkedin, Pinterest, Snapchat și Twitter.

Un lucru demn de menționat aici este saltul imens pe care platforma l-a făcut în fața celorlalte aplicații. Spre exemplu, pentru Instagram a durat mai mult de 6 ani pentru a ajunge la numărul de utilizatori activi lunar pe care TikTok a reușit să-l strângă în doar 3 ani de la lansare. În cazul Facebook, întregul proces a durat aproximativ 4 ani.

 

Conținut variat

Dacă publicul tău țintă se află pe TikTok, atunci e timpul să descoperi de ce merită să folosești platfoma. În primul rând, aplicația a făcut loc unui nou val de posibilități în ceea ce privește spiritul creativ. Trendurile care s-au creat au format niște direcții care sunt foarte ușor de reprodus, iar tot ce ai nevoie ca să te faci remarcat este un strop de creativitate. 

Trebuie să fii atent, totuși, și să nu pici în capcana advertisingului clasic. Nu e suficient să recreezi trendurile, ci să-ți dai seama ce le-ar putea completa astfel încât să le vezi dintr-o perspectivă nouă și să câștige popularitate.

Într-adevăr, cele mai curajoase business-uri au reușit să dea startul unor noi tendințe, însă asta cere foarte mult efort. Modalitatea în care încerci să îți faci publicitate pe TikTok nu se aseamănă deloc cu modul „clasic” al Facebook-ului sau Instagram-ului.

Aici ai nevoie de conținut specific platformei care să nu îți dea de gol intențiile. Ca să oferim un exemplu, mai jos avem pagina de TikTok a celor de la Nike.

După cum se observa, business-ul a reușit să creeze content ce se mulează cu mare ușurință pe platformă. Sunt clipuri scurte, de mare impact vizual, iar mesajul e clar și la obiect. 

 

Timpul petrecut

Ca să putem înțelege cât de mult este utilizată aplicația, doar în India, în anul 2019, au fost vizionate clipuri timp de 5.5 miliarde de ore. Asta înseamnă 627424 de ani.

Desigur, statisticile de genul nu au neapărat relevanță pentru un business în forma lor brută. În medie, un utilizator TikTok petrece zilnic aproximativ 52 de minute în aplicație. Prin comparație, pe Facebook utilizatorii zilnici petrec în media 41 de minute.

Poate nu pare mult, dar, pe TikTok utilizatorii urmăresc un singur format de conținut, ceea ce poate face mai ușor de observat conținutul de calitate.

În schimb, pe Facebook interacționăm cu video-uri, imagini și text, ceea ce, de multe ori, îngreunează modul în care oamenii rețin și își amintesc content-ul văzut.

 

Advertising pe TikTok

Înainte de a începe să faceți publicitate pe TikTok, există câteva lucruri cărora trebuie să le acordați atenție.

  • Publicul țintă

Rezultatul campaniilor pe TikTok depinde foarte mult de publicul tău. Dacă ai o afacere care se adresează oamenilor cu vârsta sub 30 de ani, sunteți pe drumul cel bun, deoarece 66% dintre utilizatorii TikTok se încadrează în această categorie.

  • Vizualul

Punctul cheie pe care trebuie să îl atingi atunci când vrei să lansezi o astfel de campanie este să creezi conținut video de calitate care să poate reprezenta produsul într-o manieră pe care TikTok-ul l-ar accepta.

  • Bugetul

Având în vedere că TikTok este o platformă nouă, așa este și sistemul lor de advertising. Acest lucru e și un avantaj, deoarece un număr mic de business-uri se promovează aici.

Desigur, ăsta nu e singurul motiv din care sunt puțini cei care își fac reclamă pe această platformă – publicitatea poate deveni foarte costisitoare dacă nu ai un buget foarte mare alocat.

Astfel, companiile mici sunt greu de găsit pe TikTok, în schimb business-uri precum Coca-Cola, Nike sau Disney au reușit să iasă în evidență.

Considerând toate cele mai de sus, TikTok este o platformă nouă din punct de vedere al publicității, dar asta nu înseamnă că nu poți „săpa după aur” aici. Cel mai bun prin care poți să te convingi este să experimentezi. Dar înainte de toate, trebuie să știi care sunt cele mai bune practici și unde poți să începi o astfel de campanie

Sperăm că am reușit să îți răspundem la unele întrebările legate de această platformă. În cazul în care nu, ne poți lăsa un mesaj pe această pagină, iar noi te vom contacta în cel mai scurt timp pentru a-ți oferi toate informațiile de care ai nevoie!

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate