Subiectul Content Marketing este unul pe care agenția de marketing ZEA îl tratează de fiecare dată cu o atenție cât mai mare. Printre serviciile noastre, crearea de conținut – atât scris, cât și video, sunt preferate de către clienții noștri, iar noi suntem siguri că aceștia au motive importante pentru care aleg crearea de conținut în cadrul strategiei de marketing!
În articolul de astăzi, vom discuta despre 4 trenduri importante pentru Content Marketing ce vor afecta ce a mai rămas din anul 2021 și începutul anului 2022. Astfel, în funcție de aceste trenduri, strategia voastră poate să își schimbe direcția sau să capete noi valențe la care nu v-ați gândit!
- Content Marketing-ul devine din ce în ce mai vizual
- Singurul tip de conținut ce contează este cel făcut cu scop
- Clientul este primul – conținutul trebuie să țintească exact spre clientul tău
- Comunitățile vor fi extrem de importante
Content Marketing-ul devine din ce în ce mai vizual
Odată cu boom-ul aplicației Tik-Tok și cu funcționalitatea Reels introdusă de Instagram, este din ce în ce mai clar că fenomenul content marketing se îndreaptă într-o singură direcție – content cât mai vizual și experimental.
Filtre, stickere, melodii virale – toate aceste instrumente te vor ajuta pe tine, ca marketer, să îți îndeplinești KPI-urile. Poate că ți se pare complicat să le folosești, însă e necesar dacă vrei ca publicul tău țintă să te aprecieze.
Această evoluție a content-ului vizual vine odată cu importanța videoclipurilor, atât din perspectiva utilizatorilor, cât și din perspectiva platformelor sociale. Videoclipurile sunt împinse de către algoritmi, însă și utilizatorii preferă acest tip de conținut. Un studiu de la Social Insider spune că rata oamenilor care apasă pe ecran înainte să se termine story-ul și dau skip este cu aproape 6% mai mare în cazul imaginilor decât în cazul videoclipurilor.
Un alt chestionar relatează că 69% dintre participanți și-ar dori să vadă un scurt videoclip despre produsul respectiv pentru a învăța despre el, în detrimentul unui text.
Singurul tip de conținut ce contează este cel făcut cu scop
Content marketing-ul costă – deși ne place să spunem că este organic, investițiile sunt evidente – drone, camere de filmat, microfoane, resursa umană necesară pentru a face content marketing care chiar aduce rezultate.
Din perspectiva SEO, nu mai poți doar să umpli un articol cu un cuvânt cheie și să speri că acesta îți va aduce rezultate. Nu va funcționa. Trebuie să ai tot timpul în minte ”Cum să fac acest conținut mai calitativ?”. Gândește-te: ce îi oferi, cu adevărat, omului ce a ales să își petreacă timpul alături de conținutul tău!
Clientul este primul – conținutul trebuie să țintească exact spre clientul tău
Acesta este un trend constant în marketing, însă odată cu avansul tehnologic, devine din ce în ce mai important și mai ușor de pus în aplicare. Trebuie să știi exact care este publicul tău țintă. Dacă nu, creezi conținut degeaba – acesta nu va aduce niciodată rezultate.
Dacă folosești instrumente de analytics, atunci știi deja cine îți urmărește site-ul sau paginile sociale. Știi cum arată buyer persona-ul tău. Trebuie doar să-l țintești cum trebuie – iar aici se întrepătrunde content marketing-ul cu reclamele plătite. Fără reclame plătite, țintirea poate fi, uneori, complicată. Astfel, te sfătuim să realizezi conținut cu care clienții tăi vor empatiza și să reușești să-i găsești pe aceștia în digital, prin intermediul reclamelor plătite.
Comunitățile vor fi extrem de importante
Tu consideri că brand-ul tău are o comunitate? Aveți un grup de Facebook sau e o comunitate mai hipster-ish, ce o putem găsi pe Reddit sau Quora? Clienții tăi au deja anumite hashtag-uri pe care le folosesc constant?
Dacă răspunsul acestor întrebări este da, atunci înseamnă că ești pe drumul cel bun și ți-ai dat seama ce importantă este o comunitate. Comunitățile, pentru marketing, arată care îți sunt cei mai loiali clienți – acei oameni merită ca atenția ta să depășească pragul de 100%!
Tu care crezi că vor fi trendurile în Content Marketing în 2022?