În acest articol vei vedea cum poți să fii un Marketing Superhero, iar profesorii tăi vor fi chiar supereroii tăi preferați!
Poveștile cu supereroi au o istorie masivă, pornind de la benzile desenate în urmă cu aproape 80 de ani și culminând, în prezent, cu francize de miliarde de dolari și nenumărate seriale.
Fie că ești fan DC sau Marvel, preferi filmele cu un singur supererou, cele cu echipe de supereroi sau preferi benzile desenate în detrimentul ecranizărilor, probabil ai învățat ceva de la ei în toată această lungă istorie a lor.
1. Fii empatic
Deși unii supereroi au puteri excepționale, asta nu îi oprește din a empatiza cu comunitățile pe care le protejează.
The Flash oferă compasiune adversarilor și încearcă să le vorbească înainte de a se lupta cu ei, Wonder Woman își părăsește casa pentru a opri un război pentru că știe că o mulțime de oameni sunt în pericol, iar Superman este un model de inspirație și speranță pentru oameni din toate colțurile lumii.
Toate aceste acțiuni se nasc din faptul că acelor supereroi le pasă de oameni și vor să facă un efort pentru a-i înțelege.
Indiferent de ce arie a marketingului te ocupi, este foarte important să înțelegi cui te adresezi. Trebuie să le oferi oamenilor informația relevantă pentru ei, în moduri care au sens pentru ei, iar aici intervine empatia. Fără empatie, nu vei reuși să te conectezi cu publicul țintă la nivel emoțional.
2. Documentează-te
Batman nu ar fi cel mai bun detectiv din lume dacă nu s-ar documenta. Iar pentru a supraviețui și a fi un erou într-un oraș precum Gotham, trebuie să fii pregătit pentru orice, să înveți cine sunt inamicii și cum să rezolvi orice problemă.
La fel și în cazul marketingului. Chiar dacă nu ai nevoie de o peșteră secretă, un supercomputer și un majordom (deși ar fi cool), trebuie să știi mereu cu ce te confrunți – cine este publicul țintă? Cu ce mesaje rezonează? Cum poți ajuta clienții să își rezolve problemele?
Toate aceste lucruri le putem face prin documentare, care stă la baza oricărei strategii de marketing. De la competitori, public țintă, canale de comunicare și buget, toate aceste insight-uri ne ajută să dezvoltăm o strategie puternică de marketing, să delimităm scopul ei și să înțelegem cum putem măsura succesul.
3. Fă parte din cea mai bună echipă
Unii supereroi lucrează singuri, iar alții preferă munca în echipă. Batman și Spider-Man se descurcă de minune singuri, dar atunci când Justice League sau The Avengers își fac apariția, parcă problemele se rezolvă mult mai ușor.
Dacă în lumea fantastică a supereroilor sunt necesare skill-uri precum super viteză, super rezistență, super putere, respiratul sub apă sau un intelect de geniu, într-o echipă de super marketeri prind bine skill-uri precum brand strategy, design, web development, copywriting sau content marketing.
După ce ai trecut de primul task și ai aflat de ce are nevoie noul proiect, cu echipa potrivită vei reuși să transformi strategia de marketing într-una câștigătoare.
4. Învață să te adaptezi
Fie că intervine un răufăcător nou în lupta pe care tocmai o poartă, trebuie să salveze o familie din calea unui tren deraiat, în timp ce ține la distanță extratereștri sau le cedează corpul, dar ziua trebuie salvată, supereroii reușesc să se adapteze indiferent de condiții.
La fel, și un marketer trebuie să fie mereu atent și să se adapteze în funcție de nevoile clientului sau de cerințele publicului țintă. Fie că trebuie să îți schimbi stilul de scris, vizualul pentru noile campanii sau mesajele din newsletter, fii mereu pregătit să te adaptezi în funcție de ce e mai important.
5. Fii prezent și ușor de găsit
Supereroii nu ar fi atât de iubiți dacă nu ar fi prezenți atunci când e nevoie de ei. Superman aude tot ce se întâmplă în jurul lui, Spider-Man sare de pe un bloc pe celălalt privind spre străzi și Batman are un semnal doar al lui.
Fie că ești un supererou care preferă munca solo (freelancer) sau în fiecare zi te vezi la birou cu Justice League (agenție), asigură-te că serviciile tale sunt disponibile atunci când un potențial client are nevoie de ele. Clienții trebuie să te contacteze cât mai ușor cu putință!
6. Identifică nevoile
Niciun supererou nu poate lupta împotriva răului fără a-l înțelege. Superman a încercat asta o dată și a murit.De aceea, nu poți ajuta un client dacă nu știi de ce are nevoie cu adevărat. Află exact de ce are nevoie noul tău client și cum poți să îl ajuți. După ce ai aflat, stabilește obiective clare și măsurabile și pune-te pe treabă.
7. Descoperă cum poți să faci lucrurile mai bine
Batman are o mulțime de gadget-uri care îl ajută în lupta împotriva răufăcătorilor și Ironman lucrează constant la costumele sale pentru a le face din ce în ce mai bune. După fiecare înfrângere sau victorie, supereroii analizează ce a mers bine și ce nu, și se pregătesc pentru următoarea întâlnire cu forțele răului.
La fel și un marketer trebuie să analizeze ce a mers bine și ce nu din strategia de marketing, să evalueze dacă s-au atins obiectivele și să vadă ce se poate face mai bine pe viitor.
Așadar, fie că vrei să oprești o invazie extraterestră, să afli informații de la un răufăcător, să lucrezi la o strategie de marketing sau să câștigi un nou client, lecțiile de mai sus te vor ajuta să faci asta.
Be a Marketing Superhero și împărtășește aceste lecții cu persoanele cu care lucrezi.