fbpx
 

Digital Marketing9 Greșeli frecvente de marketing pe care ar fi bine să nu le (mai) faci

25 iunie 2021by razvan0

Am adunat 9 greșeli de marketing pe care ar fi bine să nu le mai faci! Majoritatea oamenilor ce au o afacere știu că fără marketing, succesul este aproape imposibil, marketingul făcut greșit îți va face mai mult rău decât bine. Hai să vedem greșelile de marketing și cum să le eviți!

Lipsa discounturilor

Chiar dacă ești o afacere mică și discounturile nu pot fi de 70%, asta nu înseamnă că acele mici reduceri nu vor aduce comenzi noi pentru magazinul tău online. Chiar și o reducere de 10% poate face cu ochiul potențialilor clienți!

De asemenea, poți să folosești aceste discounturi pentru a continua strategia de marketing – oferă 10% discount la o comandă dacă clientul se înscrie la newsletter-ul tău. Astfel poți să continui să faci marketing prin e-mail către mai mulți oameni și, când acesta va fi pregătit să comande de pe site-ul tău, se va bucura de reducerea de 10%

 

Evitarea social media

Unele afaceri se feresc de social media sau sunt prezente doar pe Facebook. Motivele sunt neclare și pentru noi, însă vrem să vă asigurăm – Social Media poate reprezenta o modalitate în plus prin care creezi o legătură între tine și clienții tăi!

În afara conținutului cu caracter de vânzare poți crea conținut de calitate, plăcut vizual, care să spună povestea brandului mai bine decât o poți face prin alte canale de marketing, deoarece platformele sociale se concentrează pe acest tip de conținut plăcut ochiului.

 

Lipsa măsurării ROI-ului

ROI sau Return On Investment este un mod de a măsura cât de bine (sau de prost) au mers reclamele tale plătite. Practic, trebuie să te gândești la cât ai investit în ele, câți bani ți-au adus înapoi și să vezi dacă diferența este profitabilă sau nu.

Dacă nu măsori ROI-ul o să ai tot timpul impresia că afacerea ta merge foarte bine, deși tu ai pierde bani constant, fiind una dintre cele mai importante greșeli de marketing!

 

Public țintă mult prea larg

Deși poate că nu ești de acord, nu poți să faci marketing pentru toată lumea, iar acest lucru este benefic pentru tine. De ce? Pentru că nici produsul tău nu este pentru toată lumea! Analizează-ți produsul și afacerea, vezi care e publicul tău și țintește-l cu reclame și conținut doar pe acela!

 

Nu poți transforma vizitatorii în clienți

O altă greșeală frecventă este imposibilitatea de a transforma vizitatorii în clienți. Dacă analiticele tale arată că oamenii îți vizitează site-ul, însă aceștia nu cumpără, înseamnă că ceva nu funcționează cum trebuie. Ai butoane clare de CTA? Produsele sunt ușor de cumpărat? Ai o experiență lină? Categoriile au un sens?

Toate aceste întrebări trebuie să aibă un răspuns afirmativ ca vizitatorii tăi să fie transformați în clienți.

 

Nu folosești call-to-action

Deși am menționat deja de butoanele CTA, este necesar să punem punctul pe i – ai nevoie de call-to-action. Acesta trebuie să fie simplu, precis, clar, scurt și să îndemne utilizatorul spre o singură acțiune. Ideal ar fi ca butonul de call-to-action să conțină 3 cuvinte maxim și să arate, vizual, diferit de restul paginii tale! Evită această greșeală de marketing și folosește-te de CTA.

 

Nu setezi obiective

Obiectivele sunt cruciale pentru dezvoltare. Dacă marketingul tău este făcut fără obiective în minte, șansele ca acesta să aducă un profit real vor scădea zilnic. Pentru a seta obiective corect trebuie ca acestea să fie SMART!

 

Nu te concentrezi pe experiența clientului

În final, cine este regele afacerii tale? Exact – clientul! Dacă nu-i oferi o experiență plăcută, cu transparență maximă și un customer service ireproșabil, cum poți pretinde ca acesta să mai fie clientul tău și a doua oară?

Concentrează-te pe experiența clientului pentru a te asigura că acesta revine la tine!

 

Încerci să faci totul singur

Simți că ai lacune în marketing? Poate nu prea mai ai idei? Nu încerca să faci totul singur – asta e o problemă recurentă în marketing. Există specialiști cu un motiv! Colaborează cu o agenție de marketing pentru a îi oferi afacerii tale atenția pe care o merită! Poți să ne contactezi pe noi și suntem siguri că vom avea o colaborare avantajoasă de ambele părți!

razvan

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate