fbpx
 

Fără categorieTot ce trebuie să știi despre campaniile Google Performance Max

25 martie 2022by Mihai Maris0

Campaniile Google Performance Max îți permit să îți promovezi produsele sau serviciile în rețeaua Google Network, prin crearea unei campanii simple de manageriat.

Dacă vrei să afli mai multe despre acest nou tip de campanii PPC și cum le poți folosi pentru a avea și mai multe vânzări, în acest articol vom vorbi despre ce sunt campaniile Google Performance Max și cum funcționeză acestea.

Ce sunt noile campanii Google Performance Max

Începând cu noiembrie 2021, Google lansează campaniile Google Performance Max, după aproximativ un an de teste.

Performance Max sunt campanii automatizate, care au ca scop principal identificarea clienților valoroși din întreaga rețea Google. Similar cu responsive display ads, Google va genera automat reclamele în funcție de textele și materialele vizuale introduse în platformă.

Acest lucru presupune că advertiserul va furniza imagini, clipuri, logo-uri și texte campaniei, iar Google va transforma toate aceste elemente în reclame pregătite să ruleze în rețeaua Google: Search, Display, Discover, Maps, Gmail și Youtube.

Campaniile Google Performance Max sunt similare și cu campaniile din social media în sensul în care beneficiază de mai multe plasări și folosesc formate dinamice de reclame.

Campanii Google Performance Max

Conform Google, campaniile Smart Shopping și Local vor dispărea complet, fiind înlocuite cu campaniile Google Performance Max.

Astfel, acest nou tip de campanie va fi optimizată în așa fel încât să fie afișată persoanelor care au cele mai mari șanse să cumpere din magazinul tău online, indiferent de locația acestora.

Mai mult, vei putea să adaugi și un feed de produse pentru a crea o campanie similară cu Facebook Catalog Sales. Caruselul de produse va fi prezent, astfel, pe toate rețelele Google.

Ce poți să controlezi în campaniile Google Performance Max

Atunci când setezi o campanie Performance Max, va fi nevoie să setezi un obiectiv. În funcție de obiective, vei putea să conectezi un feed de produse sau locația unui magazin fizic la campanie. Iată obiectivele pe care poți să le alegi:

  • Online Sales
    • Online purchase
    • In-App purchase
    • Customer Acquisition (Beta)
    • Loyalty sign up
    • Subscription
    • Store sales (Coming Soon)
    • Add to cart
    • Begin checkout
  • Lead Generation
    • Request quote
    • Signup
    • Lead form
    • Phone call leads
    • Imported lead
    • Book appointment
    • Get directions (Coming Soon)
    • Outbound click
    • Contact
    • New Customer Acquisition (Coming Soon)
  • Offline Sales
    • Store visit
    • Store Sales (Coming Soon)
    • Local actions (Direction and Calls)

Mai departe, urmează să setezi și următoarele elemente:

Buget și Licitare

Următorul pas este setarea bugetului și a strategiei de licitare. Aici, ai opțiuni precum: max conversions, max value, max CPA sau să targetezi o anumită valoare pentru value/conversion.

Locație, Limbă și Programarea reclamei

Următorul pas este să alegi limba dorită, locațiile fizice pe teritoriul cărora dorești ca reclama ta să apară și să programezi datele și orele în care dorești ca reclama să fie activă.

Opțiuni avansate de URL

Atunci când setezi link-urile, vei avea opțiunea de a-l lăsa pe Google să aleagă cele mai potrivite link-uri pentru utilizator sau de a seta manual link-urile.

Google Performance Max URL

Google Performance Max URL2

Setarea reclamelor

Mai departe, urmează să setezi reclamele, fiind direcționat într-un ”asset group”. Aici vei seta reclama pentru toate platformele: Youtube, Gmail, Search, Display, Discover.

Google Performance Max Asset Group

Targetare

Fiecare campanie are o singură targetare (dispar ad groups) și vei putea selecta audiențe pentru a ajuta algoritmul Google. Conform Google, reclamele vor fi afișate persoanelor care sunt cel mai probabil să convertească, dar, vei putea optimiza mai bine prin furnizarea unor audiențe.

Acest lucru presupune că Google va lua date din audiența oferită de tine și va extrage informații valoroase pentru a identifica clienți similari, care au aceleași comportamente și interese.

Google Performance Max Audience

Setarea Ad Extensions

Campaniile Google Performance Max permit adăugarea de extensii de tip sitelink sau selectarea unor link-uri specifice.

Campaniile vor sugera formate de extensii pe baza obiectivelor – dacă obiectivul principal este lead generation, campania va sugera crearea unei extensii de tip lead form.

Dacă vrei să setezi extensiile manual, vei putea alege dintre: structured snippets, preț, promoții, callouts, call sau lead generation.

De ce ai nevoie pentru a face o campanie Google Performance Max

Obiective de marketing

obiective google ads

Assets

  1. Google Ads Conversion Tracking
  2. Durata campaniei – cel puțin 4 săptămâni
  3. Text
    • 5 x 30 caractere Headline
    • 5 x 90 caractere Long Headline
    • 4 x 60 caractere Descriere
  4. Imagine
    • 1 x 600×316 landscape
    • 1 x 300×300 square
    • 1 x 314×314 square (pentru campaniile cu obiectivul Store Visits)
    • 1 x 128×128 logo
    • Recommended: 1200 × 628
    • Dimensiunea maximă: 5,120KB
  5.  Video – recomandat, dar opțional
    •  Mai lung de 10 secunde

Feed-uri

  • Google My Business
  • Google Merchant Center
  • Dynamic Ads Feed
  • Business Data Feeds

Semnale

  • First-party Audiences, incl. Remarketing lists (optional)
  • Google Audiences, incl. custom audiences (optional)

Geo-targets

Buget

Beneficiile campaniilor Google Performance Max

Beneficii Google Performance Max

Găsești mai mulți clienți care convertesc

  • Personalizezi obiectivele în funcție de ceea ce e important pentru business-ul tău și maximizezi conversiile.
  • Atingi utilizatori din toate canalele oferite de Google.
  • Deblochezi segmente noi de clienți, pe de o parte datorită modului în care Google înțelege intențiile și preferințele clienților, iar, pe de altă parte, datorită semnalelor audienței oferite de tine.

Aduci mai multă valoare

  • Google poate face predicții mult mai corecte despre reclame, audiență și combinații creative care să aducă cele mai bune rezultate.
  • Atribuirea bazată pe datele de pe toate canalele se optimizează în așa fel încât să fie atinse cele mai multe puncte de contact care duc clienții spre a face o conversie.

Primești mai multe insight-uri

  • Raportarea din campaniile Performance Max te ajută să înțelegi mai bine care dintre creative au un impact asupra performanței și te ajută să optimizezi creativele din campanie pentru a avea un ROI cât mai mare.
  • Insight-uri noi, ca, de exemplu, detalii noi despre trenduri ascendente de search, care te pot ajuta să înțelegi mai bine schimbări ale performanței reclamelor și te pot informa, astfel încât să iei decizii referitoare la strategie de business.

Concluzie campanii Google Performance Max

Știm sigur că noile campanii Google Performance Max vor înlocui campaniile Google Smart Shopping, așa că poți începe să le testezi cât de curând, pe bugete limitate și cu foarte mare atenție.

Fiind un produs relativ nou lansat pe piața din România și bazându-se mult pe automatizare, vei avea nevoie de câteva teste înainte să înțelegi exact cum funcționează.

Dacă ai nevoie de ajutor cu campaniile Google Performance Max, nu ezita să ne contactezi!

Surse: GPeC, Google Blog, SearchEngineJournal, Adlucent, Google Support, Google Support.

by Mihai Maris

Mihai este un Content Marketer pasionat de Social Media, SEO, ficțiune scurtă și povești. Atunci când nu scrie pentru ZEA, scrie povești scurte fantasy și horror. Poți să citești materiale scrise de el pe blogurile ZEA sau Blugento, dar și pe blogurile multor clienți și în reviste online și print de Fantasy și Science Fiction.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate