Printre cele mai eficiente canale de comunicare pe care le are un business, email marketing-ul este pe primul loc în ceea ce privește interacțiunea directă cu publicul țintă. Fiind un canal ideal pentru a vorbi direct și pentru a crea conexiuni cu clienții, email marketing-ul trebuie să fie o parte importantă a strategiei tale de marketing digital.
Iar atunci când vorbim despre email marketing, trebuie să vorbim și despre unul dintre cele mai importante mesaje pe care le vei trimite: welcome email.
Welcome email este primul mail pe care îl primește utilizatorul după ce și-a făcut cont pe site-ul tău sau s-a abonat la newsletter. Pe scurt, un welcome email trebuie să atragă atenția, să ofere ceva valoros (fie că e vorba despre o reducere sau informații de calitate), să aibă un call to action și să nu îndepărteze user-ul.
Hai să vorbim mai pe larg despre welcome email, cum să creezi unul convingător, dar și câteva exemple care să te ajute în procesul creativ.
Ce este un welcome email
Un welcome email este primul mail primit de utilizator după ce ți-a oferit adresa de email pe site.
Acest tip de email este trimis persoanelor care au ales să interacționeze cu brand-ul tău, fie prin achiziționarea unor produse sau servicii pentru prima dată, fie printr-un subscribe la newsletter.
Welcome email este important deoarece setează tonul pentru toate comunicările viitoare. Acesta trebuie să fie scurt și la obiect, să ofere informații relevante despre business-ul tău și să aibă un call to action care să îl direcționeze pe user.
Uite câteva elemente pe care le poate conține un welcome email:
- Salutări și mulțumiri – fie din partea companiei, fie din partea owner-ului
- Video – explicativ despre cum funcționează produsele sau serviciile oferite sau despre povestea companiei
- Coduri de reducere pentru următoarea achiziție
- Pașii următori – dacă ai un business care are nevoie de un tutorial sau presupune parcurgerea mai multor pași pentru a beneficia pe deplin de toate beneficiile
- Beneficiile – expune punctele forte ale afacerii tale, scurt și la obiect, și cum pot transforma acestea viața în bine a consumatorilor
Produse sau articole – de interes pentru cineva care tocmai a făcut cunoștință cu brandul tău și vrea să afle mai multe.
Cum să scrii un welcome email
Conform celor de la Omnisend, rata de conversie a emailurilor de tip welcome este de 52,9%.
De aceea, cu cât creezi un welcome email mai bun și care să fie pe placul utilizatorului, cu atât ai mai multe șanse ca acel utilizator să convertească.
Hai să vedem cum să scrii un welcome email convingător și care să te ajute să îți atingi obiectivele:
Personalizează mesajul
Conform celor de la McKinsey & Company, 71% dintre consumatori așteaptă să primească mesaje personalizate și 76% sunt frustrați atunci când acest lucru nu se întâmplă.
Atunci când trimiți un welcome email, brand-ul tău face cunoștință direct cu consumatorul. Astfel, mesajul trebuie să fie unul personal și orientat către consumator. Dacă te concentrezi pe a prezenta consumatorului soluția pentru problemele sale, vor urma și vânzările.
Iar, datorită tool-urilor prin care poți să trimiți newslettere, fiecare utilizator va primi un email personalizat, adresat doar lui.
Trimite email-ul cât mai repede
Conform celor de la Omnisend, rata de click-through rate pentru welcome emails este de doar 5,63%, așadar, va fi nevoie să trimiți welcome email-ul la momentul potrivit.
Dacă, de exemplu, le oferi persoanelor care se abonează la newsletter o reducere de 10% din următoarea comandă, atunci, este de preferat să trimiți welcome email cât mai repede după ce userul a completat formularul. În acest fel de asiguri că userul așteaptă acel email de la tine și este în momentul potrivit pentru a converti.
Prezintă valoarea pe care o aduci user-ului
Acesta va fi primul tău contact cu noul abonat, de aceea, încearcă să prezinți, încă de la început, cum poți să rezolvi problemele acestuia.
Welcome email este o șansă bună prin care să te prezinți și să îl convingi pe abonat, că la tine găsește exact ceea ce are nevoie.
Spune lucrurilor pe nume
Spune-le abonaților tăi cât de des vei comunica cu ei, cum au ajuns pe această listă, dar și cum pot să schimbe setările sau să facă unsubscribe de la newsletter.
Dacă ești ai o comunicare deschisă și sinceră încă de la primul contact, vei reuși să te apropii de abonații la newsletter și se va crea o conexiune bazată pe încredere.
Call To Action clar
Atât în welcome mail, cât și în restul emailurilor trimise, trebuie să ai un call to action clar, care să trimită utilizatorul spre următorul pas, fie că oferi o reducere sau vrei ca utilizatorul să afle mai multe despre ceva anume.
Indiferent de obiectivul tău, include un call to action clar în email (care poate fi sub forma unui buton). Cu toate acestea, nu oferi prea multe call to action pentru a nu induce utilizatorul în eroare.
Mobile Friendly
Emailurile pe care le trimiți abonaților trebuie să fie mobile friendly și ușor de citit de pe orice device. Pe lângă faptul că le vei oferi o experiență de citire mai bună, vei beneficia și de rate de engagement mai mari.
Conform unui studiu Mailchimp, emailurile cu un design responsive cu un click-through rate mai mare pe toate device-urile.
Înainte de a trimite un welcome email (sau orice alt newsletter), testează-l să vezi cum arată pe mai multe device-uri.
Scrie un subject line care să atragă atenția
Welcome mail va fi prima ta interacțiune cu abonatul (și posibil viitor client), așa că trebuie să fii creativ și să îi atragi atenția.Bun venit în lista noastră sau Te-ai abonat cu succes nu vor funcționa. Ai nevoie de ceva mai mult. Încearcă să-l faci pe abonat să simtă ceva – curiozitate, urgență sau apartenență la valorile și misiunea companiei tale.
Exemple de welcome email
Hai să vedem câteva exemple de welcome email de unde poți să te inspiri. Exemplele au fost luate de pe reallygoodemails.com, unde poți să găsești o mulțime de alte email-uri perfecte pentru inspirație.
Welcome Email GoDaddy
Subject: Thanks for creating your account. Here’s a special offer just for you.
Welcome emailul de la GoDaddy este unul simplu, având doar informațiile esențiale.
- În partea de sus avem o mică introducere + un call to action (cu un cod de reducere).
- Mai jos avem două imagini calitative
- Where to start – care ghidează user-ul pe următorii pași
- Un link spre resurse gratuite
- Ofertă de ajutor suplimentar, în caz de nevoie
Welcome emailul de la GoDaddy este bine construit, oferind abonaților exact ceea ce au nevoie pentru o primă interacțiune.
Welcome Email Loftie
Subject: Welcome to Loftie
Welcome mailul celor de la Loftie este construit în jurul produsului pe care îl oferă: un ceas deșteptător smart.
- În header avem un anunț de lansare + ofertă specială
- Mulțumire pentru abonare, iar pe fundal produsul + informații despre lansare
- Call to action pentru a descărca aplicația mobilă
- Iar în încheiere, o imagine cu produsul + canalele sociale
Welcome Email Supergoop
Subject: Welcome to the Bright Side
Welcome mailul celor de la Supergoop este simplu și personal:
- Abonatul este binevenit în comunitate
- Imagine cu CEO-ul companiei + mulțumiri + misiunea companiei
- Ofertă + call to action pentru a cumpăra de pe site
Welcome Email HubSpot
Subject: Welcome to your HubSpot journey
Welcome emailul celor de la HubSpot oferă link-uri către pașii următori, direcționând abonatul. Astfel:
- Emailul începe cu o adresare personală, folosind numele abonatului
- Prezintă beneficiile serviciului oferit + call to action pentru instalare, filtrare, conectare și personalizare
- Call to action general pentru un upgrade la cont
- Imagine reprezentativă care prezintă echipa din spatele serviciului
Welcome Email Loom
Subject: Welcome to Loom! ?
Welcome emailul celor de la Loom se folosește de video și text pentru a interacționa cu abonatul.
- Emailul începe cu o adresare personală, folosind numele abonatului
- Mai jos, abonatul este întâmpinat de un clip prin care i se adresează VP of Product
- Se prezintă pașii următori + call to action: descarcă, învață, ajutor.
Pentru mai multe mailuri de welcome, poți să te inspiri direct de pe site-ul reallygoodemails.com.
Surse: Shopify | Reallygoodemails | Omnisend | McKinsey & Company | Mailchimp