fbpx
 

Digital MarketingFacebook Ads – Formate de reclame, cum și când să le folosești

9 februarie 2022by Mihai Maris0

Ai un produs sau serviciu de calitate, prețuri competitive și știi că publicul tău stă pe Facebook. Tot ce rămâne de făcut este să te promovezi acolo, să atragi audiența preferată pe site și să te bucuri de profit.

Dacă ar fi atât de simplu.

Chiar dacă ai toate aceste lucruri, dacă partea creativă a reclamelor nu reușește să convingă publicul țintă să facă acțiunile pe care le dorești, ar putea însemna timp și bani pierduți.În acest articol ne dorim să facem puțină lumină în ceea ce privește Facebook Ads, ce trebuie să știi despre ele, ce formate de reclame sunt, dar și cum și când să le folosești.

 

Ce trebuie să știi despre Facebook Ads

Este important să înțelegi când și cum folosesc utilizatorii platforma Facebook (sau Instagram, Messenger) pentru a putea crea reclame care rezonează.

Uite câteva lucruri pe care să le iei în considerare atunci când vrei să te promovezi folosind Facebook Ads:

  1. User-generated content: Reclamele tale urmează să apară pe o rețea socială, iar utilizatorii vor dori să vadă în feed-ul lor conținut organic, pe care îl înțeleg.
  2. Reclamele sunt ușor de ignorat: Trebuie să atragi atenția, deoarece utilizatorii pot trece ușor peste reclama ta. Fie că te promovezi în feed sau story, încearcă să captezi atenția utilizatorilor în primele câteva secunde.
  3. Video pe mut: Conform Digiday, 85% dintre utilizatorii Facebook urmăresc clipurile din platformă pe mut. Cu acest lucru în minte, încearcă să folosești vizualuri care atrag atenția, subtitrări și moduri creative în care pot fi folosite produsele tale.
  4. Utilizatorii pot interacționa cu reclamele tale: Like, Share, Comment. Utilizatorii pot genera buzz pentru reclamele tale, lucru care duce la un reach mai mare. Așadar, încearcă să creezi reclame care să genereze aceste reacții de la publicul tău țintă.

Mai departe, hai să vedem care sunt formatele de reclame din Facebook, dar și cum și când să le folosești.

 

Single Image Facebook Ads

Reclamele cu o singură imagine sunt importante dacă sunt folosite la momentul potrivit și dacă transmit mesajul potrivit.

Acestea oferă un format curat și simplu, unde focusul este pe imagine și pe text.

canva reclama imagine facebook

Elementele reclamelor cu o singură imagine sunt următoarele:

  • O singură imagine cu aspect 1:1 sau 16:9
  • Text, care poate include și link, deasupra imaginii
  • Display URL, care apare deasupra Headline-ului – acesta poate arată cum dorești, iar destination URL poate fi diferit.
  • Un Headline cu bold, sub imagine
  • Buton Call to action (Shop Now, Learn More)

 

Acest tip de reclamă este ideal în următoarele situații:

  • Vinzi doar un singur produs și clienții tăi recunosc acel produs. Alege o poză care să atragă atenția și să fie pe placul unui public cât mai larg din audiența ta.

reclama facebook imagine nike

 

  • Transmiți un mesaj simplu, precum reduceri masive sau transport gratuit. Mesajul tău poate fi înțeles rapid de către posibilii clienți. Acest tip de mesaj se potrivește foarte bine atunci când vrei să retargetezi.

reclama facebook imagine spotify

 

  • Optimizezi pentru click-uri. O singură imagine poate oferi toată informația de care e nevoie astfel încât să atragă click-uri.

reclama facebook imagine asana

 

Atunci când creezi reclame în Facebook cu o singură imagine, vei avea nevoie un text atrăgător și o imagine care să stârnească curiozitatea audienței tale.

Atunci când scrii textele pentru reclamele tale, ai în vedere următoarele lucruri:

  • ⬆️Folosește-te de emoji-uri relevante, care să atragă atenția⬆️
  • Vorbește despre scenarii credibile, similare cu cele ale audienței tale
  • Folosește-te de posibilitatea de a adăuga link-uri din text
  • Folosește testimoniale sau review-uri de la clienți

Iar atunci când alegi imaginile pentru reclamele tale, ai în vedere aceste lucruri:

  • Folosește imagini cu persoane care folosesc produsele tale
  • Nu folosi mult text în imagini, cu cât mai puțin text, cu atât mai bine
  • Oferă utilizatorilor un singur punct spre care să se concentreze
  • Menține consistența vizuală cu toate celelalte reclame ale tale
  • Folosește imagini de o rezoluție mare
  • Nu îți fie frică să experimentezi cu vizuale diferite. Cu cât testezi mai mult, cu atât știi mai bine ce funcționează și ce nu.

 

Single Video Facebook Ads

Clipurile video sunt din ce în ce mai importante pe Facebook, deoarece atrag atenția utilizatorilor.

Acestea pot apărea in-stream (apar în clipurile vizionate pe Facebook), în Feed sau în Stories.

reclama facebook video gorillas

 

Elementele reclamelor cu un singur video sunt următoarele:

  • Un clip video vertical sau orizontal, cu un aspect 1:1 sau 16:9
  • Text, care poate include și link, deasupra imaginii
  • Display URL, care apare deasupra Headline-ului – acesta poate arată cum dorești, iar destination URL poate fi diferit.
  • Un Headline cu bold, sub imagine
  • Buton Call to action (Shop Now, Learn More)

Clipurile video oferă oportunități bune de a vinde produse. În Facebook și Instagram Feed acestea pot fi de până la 60 de secunde, iar în Stories de până la 15 secunde. Clipurile video pot arăta valoarea produselor și pot enumera multiple avantaje ale produselor sau serviciilor.

 

Acest tip de reclamă este ideal în următoarele situații:

  • Produsele au nevoie de demonstrație. Dacă nu poți arăta într-o imagine ce face produsul tău, atunci un video te va ajuta cu siguranță. Dacă ai un produs care oferă mai multe beneficii, le poți prezenta pe toate într-un clip video și poți folosi produsul în mai multe scenarii.

reclama video facebook calm

 

  • Te concentrezi pe clădirea brandului. Dacă brand-ul tău joacă un rol important în aducerea de noi clienți, printr-un clip video în care prezinți povestea brand-ului, vei avea doar de câștigat.

reclama video facebook snickers

 

  • Vrei să prospectezi clienți noi. Clipurile video ajung la un număr foarte mare de persoane, la un cost redus. De aceea, pot fi folosite pentru prospectare și retargetare către acele persoane care au fost cele mai interesate de brandul tău.

reclama video facebook doordash

 

Carousel Facebook Ads

Un Carousel Facebook Ad conține mai multe imagini, clipuri sau o combinație între cele două. Dacă ai produse care au nevoie de mai multe imagini, dar nu poți să creezi un video pentru ele, atunci un Carousel Facebook Ad poate fi ceea ce cauți.

reclama carousel facebook mobila

 

Elementele reclamelor de tip carousel sunt următoarele:

  • Până la 10 imagini sau clipuri video cu un aspect 1:1
  • Text, care poate include și link, deasupra imaginii
  • Display URL, care apare deasupra Headline-ului – acesta poate arată cum dorești, iar destination URL poate fi diferit.
  • Un Headline cu bold, sub imagine
  • Buton Call to action (Shop Now, Learn More)

 

Acest tip de reclamă este ideal în următoarele situații:

  • Dacă vrei să prezinți mai multe produse, atunci un ad de tip carousel poate fi alegerea potrivită. Poți să prezinți un produs pe fiecare imagine, iar, în așa fel, le oferi utilizatorilor mai multe opțiuni.

reclama carousel facebook haine

 

  • Dacă vrei să evidențiezi calitățile unui singur produs, printr-un ad de tip carousel poți să prezinți produsul din mai multe unghiuri și să informezi mult mai bine clienții.

reclama carousel facebook automation

 

  • Dacă vrei să explici un proces, poți crea un ad de tip carousel unde fiecare imagine este un pas din proces. Clienții tăi vor înțelege rapid ce poate face produsul tău și cum se poate folosi.

reclama carousel facebook explicare proces

 

  • Dacă vrei să targetezi utilizatori cu reclame dinamice, un carousel te ajută să prezinți utilizatorilor doar acele produse de care sunt interesați. Acest tip de reclamă este util magazinelor online care vând o varietate mare de produse, deoarece pot targeta utilizatorii pe baza intereselor lor. Pentru a realiza o astfel de reclamă, vei avea nevoie de un feed de produse conectat în contul de Comerț și numărul de produse pe care le vei putea afișa nu va fi limitat la 10. În reclamă vor apărea informații dinamice din feed, precum prețul, titlul și descrierea produsului, dar și alte informații relevante. Având posibilitatea de a seta multe informații din feed, un carousel este cel mai eficient mod de a face reclamă către un public nou, dacă ai un business care are multe produse în portofoliu.

reclama carousel facebook adidas

 

Collection Facebook Ads

Prin Collection Ads poți să atragi atenția cu o imagine sau un clip video și poți promova direct produsele pe care le vinzi.

reclama collection facebook haine

Elementele reclamelor de tip collection sunt următoarele:

  • Text, care poate include și link, deasupra imaginii
  • O imagine sau un video hero, cu un aspect de 1:1 sau 16:9
  • Imaginile colecției care provin din catalogul Facebook
  • Un Instant Experience care funcționează ca un landing page în interiorul Facebook. Acesta poate fi construit folosind imagine, text sau calls to action.

Collection Ads pot fi folosite într-o varietate mare de situații:

  • Atunci când ai un catalog mai mare de produse și vrei ca utilizatorii să le poată privi într-un singur loc
  • Atunci când ai o imagine sau un clip video care atrage atenția, urmat de catalogul de produse
  • Atunci când vrei să trimiți utilizatorii pe site sau într-o aplicație pentru a cumpăra
  • Atunci când vrei să organizezi dinamic produsele din catalog în grupuri precum ”Most viewed” sau ”Suggested for you”
  • Atunci când vrei să spui povestea brandului tău și în același timp să încurajezi vânzările

 

Playable Facebook Ads

Reclamele de tip playable sunt potrivite pentru jocuri, atunci când dorești să le oferi utilizatorilor un preview interactiv.

Acesta este un mod puțin mai complicat de promovare deoarece vei avea nevoie de un fișier interactiv (acel demo pe care îl primește utilizatorul) care poate fi creat de un developer specializat.

reclama playable facebook joc

Elementele acestui tip de reclame sunt următoarele:

  • Text, care poate include și link, deasupra preview-ului
  • Un preview interactiv care poate fi controlat de către user
  • Display URL, care apare deasupra Headline-ului – acesta poate arată cum dorești, iar destination URL poate fi diferit.
  • Un Headline cu bold, sub imagine
  • Buton Call to action (Install Now)

 

Reclamele Playable sunt compuse din trei părți:

  1. Video – reclamele încep cu un scurt video de tip demo, cu un buton ”Try now” care arată faptul că acea reclamă este interactivă
  2. Demo – Atunci când utilizatorii încearcă jocul tău, vor putea să facă acest lucru direct din Facebook, fără a fi nevoie să instaleze altceva
  3. Call to action – Prin call to action trimiți utilizatorii în App Store sau Google Play Store pentru a instala jocul sau aplicația ta

 

Acest tip de reclame sunt ideale pentru jocuri și aplicații mobile, reușind să:

  • Creeze un preview immersive printr-un video în News Feed sau Stories care atrage atenția
  • Ofere utilizatorilor șansa de a testa aplicația sau jocul direct din reclamă, fără a fie nevoie să instaleze nimic
  • Găsească jucători și clienți interesați de produsul pe care îl oferi

 

Ai nevoie de inspirație?

Dacă ai nevoie de inspirație atunci când creezi reclame pe Facebook, te poți inspira de la brandurile tale preferate.

Uite cum poți să vezi ce reclame active au brandurile:

Intri pe pagina companiei dorite

pagina facebook emag

 

Dai scroll până ajungi la secțiunea din partea stângă ”Page transparency”

pagina facebook emag

 

Click pe ”See all” care deschide o nouă fereastră.

pagina facebook emag

 

Click pe ”Go to Ad Library”.

Se va deschide o nouă fereastră unde vei putea să vezi reclamele active ale paginii de Facebook alese.

librarie reclame facebook emag

 

Concluzie

Acestea au fost formatele de reclame pe care poți să le faci pe Facebook. În funcție de produsele sau serviciile pe care le promovezi și obiectivele tale, alege cele mai potrivite reclame pentru acestea.

Iar dacă ai nevoie de o agenție cu specialiști în Facebook Ads, nu ezita să ne contactezi. La ZEA suntem pregătiți să generăm trafic și conversii pentru afacerea ta, să atragem noi clienți către business-ul tău, să fidelizăm clienții existenți și să creștem notorietatea brandului tău.

Lasă-ne un mesaj pe pagina de Contact ZEA cu detalii despre proiectul tău și cum te putem ajuta!

Surse: Shopify | Karola Karlson | Facebook

by Mihai Maris

Mihai este un Content Marketer pasionat de Social Media, SEO, ficțiune scurtă și povești. Atunci când nu scrie pentru ZEA, scrie povești scurte fantasy și horror. Poți să citești materiale scrise de el pe blogurile ZEA sau Blugento, dar și pe blogurile multor clienți și în reviste online și print de Fantasy și Science Fiction.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate