Prin Google Ads, orice business, indiferent de cât de mare sau mic este, poate să își afișeze reclama în fața persoanelor care sunt cele mai interesate de produsele sau serviciile lor. Mai mult, poți ajunge la acele persoane chiar și dacă folosesc mai multe device-uri și poți să verifici dacă acele persoane au interacționat cu reclama ta.
Atunci când folosești campanii PPC (pay-per-click) ai mai multe opțiuni. Dacă, de exemplu, ai un magazin online bine optimizat pentru motoarele de căutare, cu titluri și descrieri pline de informații, atunci reclamele de tipul smart shopping vor fi ideale pentru tine. Totuși, în curând acestea se vor modifica în campanii de tip Google Performance Max.
O alternativă este să alegi un set de cuvinte cheie care sunt relevante pentru afacerea ta, ca mai apoi să creezi reclame pentru ele. Aceste reclame vor apărea în rezultatele Google atunci când cineva caută acele cuvinte (alături de reclamele competitorilor) și tu vei plăti doar atunci când un utilizator va da click pe anunțul tău.
Mai mult, reclamele tale pot să apară și pe site-urile partenere sub formă de banner ads sau pe Youtube. Deși puțin invazive, deoarece pot ocupa o parte mare a site-ului sau pot întrerupe clipurile pe care le vizionezi, te poți consola cu faptul că aceste reclame vor apărea în fața unui public interesat de produsele sau serviciile tale.
Important de știut: banner ads pot fi prezente pe anumite site-uri și în urma unui parteneriat între site și entitatea care se promovează. În acest caz, reclamele de pe acel site nu vor fi personalizate pentru fiecare utilizator în parte.
În acest articol îți vom prezenta 10 beneficii pentru care o promovare Google Ads este potrivită pentru business-urile mici, astfel încât să poată lupta cot la cot cu afacerile mai mari concurente.
#1 Google Ads este mai rapid decât SEO
Deși optimizarea pentru motoarele de căutare este un mod eficient de promovare, adevărul este că acest proces durează – mai ales dacă ai un magazin online nou. Iar dacă vrei să vinzi rapid, Google Ads te poate ajuta să faci asta.
De îndată ce ai setat anunțurile și bugetul, acestea vor apărea în căutări în decurs de câteva ore. Spre deosebire de SEO, unde e nevoie să aștepți câteva luni înainte de a vedea rezultate, prin Google Ads poți să obții click-uri și impresii mult mai rapid.
Google Ads este perfect pentru vânzări pe termen scurt, în timp ce te concentrezi pe crearea de conținut valoros și SEO pe termen lung.
#2 Campaniile Google Ads sunt rentabile
Prin campanii de Google Ads, tu controlezi cât plătești, neavând o sumă minimă pe care trebuie să o investești. Poți să controlezi cât cheltui pe zi, lună sau pe anunț și plătești doar atunci când cineva dă click pe anunțurile tale.
Cu toate acestea, este important să știi că vei avea nevoie de un buget consistent pentru a putea face vânzări.
O practică bună pe care poți să o iei în considerare este următoarea: verifică prețul pe click pentru cuvintele cheie pentru care vrei să apari în Google și țintește spre un buget care să îți permită un minim de 20 de click-uri pe zi.
#3 Poți să măsori cât de bine funcționează campaniile Google Ads
Vei ști de fiecare dată când cineva dă click pe anunțurile tale, dar și dacă au făcut alte acțiuni după ce au dat click: au cumpărat un produs, au descărcat o aplicație sau au făcut un apel.
Având această transparență, vei putea analiza anunțurile și vei putea investi în cele care te apropie cel mai mult de obiectivele tale.
Prin Google Ads vei ști cât costă să transformi lead-uri în clienți, dar și care este customer journey-ul lor până să achiziționeze produsele sau serviciile tale.
#4 Prin campanii Google Ads poți să lupți cu concurența
Cel mai probabil și competitorii tău se folosesc de Google Ads pentru a aduce click-uri spre site și pentru a face vânzări. Dacă ai un competitor care vinde aceleași produse ca tine, este important ca și afacerea ta să apară în fața potențialilor clienți.
Dacă oferi produse de calitate și te diferențiezi de competiție, Google Ads poate fi mediul perfect de promovare.
#5 Prin campanii Google Ads poți să targetezi persoane interesate de produsele sau serviciile tale
Prin targetare corectă, anunțurile tale vor ajunge în fața persoanelor interesate de produsele sau serviciile tale.
Google Ads oferă mai multe tipuri de targetare, astfel încât să te asiguri că reclamele tale ajung direct la țintă:
- Cuvinte cheie – cuvinte sau fraze specifice relevante pentru produsele sau serviciile tale. Atunci când cineva caută aceste cuvinte, sunt șanse ca reclamele tale să apară în search.
- Locația anunțului în Google sau site-urile partenere – reclamele tale pot să apară în Google search, Youtube sau pe site-urile partenere (Display Network).
- Vârstă, locația geografică și limbă – reclamele pot fi targetate și în funcție de vârsta, locația geografică sau limba utilizatorilor.
- Zile, ore sau frecvență – setează în așa fel încât reclamele tale să fie vizibile doar în anumite zile, momente ale zilei și cât de frecvent.
- Device – reclamele pot să apară pe orice device sau poți seta doar device-urile care te interesează.
#6 Campaniile Google Ads sunt scalabile
Dacă nu ai un buget mare de marketing online sau nu vrei să investești o sumă serioasă până nu testezi platforma, prin Google Ads poți gestiona sumele investite așa cum vrei – poți mări sau scădea bugetele exact așa cum îți dorești.
Dacă ai o afacere mică, poți începe cu anunțuri foarte targetate, ca mai apoi să incluzi mai multe produse, servicii sau oferte și să crești numărul de campanii.
#7 Prin campanii Google Ads te asiguri că numele brandului este pe primul loc
Dacă site-ul tău apare primul în căutări (după numele brandului), este posibil ca unii concurenți să se folosească de el pentru a apărea mai sus decât tine în căutări, prin reclame.
De aceea, este important să creezi o campanie de branding în Google Ads, pentru a te asigura că atunci când cineva caută numele brandului tău, primul rezultat va fi al tău. Acest lucru duce la mai multe click-uri și la șanse mai mari de a face vânzări.
#8 Prin campaniile Google Ads poți să construiești Brand Awareness
Dacă ești la început de drum și încerci să ai un reach cât mai mare, prin Google Ads poți să obții acest lucru.
Prin campanii de Search, Display și Shopping, poți apărea în fața unui număr mare de persoane interesate de produsele sau serviciile tale, care nu știau de tine. Astfel, Google Ads te ajută în a avea un Brand Awareness mai mare, care poate rezulta în mai multe vânzări.
#9 Folosește campanii Google Ads pentru vânzări mai mari
Prin campaniile Google Ads, reclamele tale vor apărea în fața unui public interesat de ceea ce comercializezi. Acest lucru este extrem de important, deoarece în momentul în care caută ceva legat de business-ul tău, publicul țintă caută să cumpere.
Reclamele tale pot apărea și pe site-uri (care uneori au reclame mult prea mari), dar și pe Youtube (care uneori întrerup clipurile tale preferate). Chiar dacă, uneori, nu e cea mai plăcută experiență, poți să te consolezi cu faptul că aceste reclame vor apărea în fața unui public care este interesat de ceea ce comercializezi.
Prin campanii Google Ads poți să apari în fața unui public dornic să cumpere și, astfel, să îți crești vânzările.
#10 Google Ads oferă metode inovatoare de a face reclamă
Prin extensiile Google Ads le oferi utilizatorilor diferite metode de a te contacta, crescând astfel șansele unei vânzări. Aceste extensii sunt:
- Call extensions – oferă utilizatorilor acces direct către numărul de telefon al afacerii tale. Atunci când văd numărul de telefon de pe mobil, pot să ia legătura direct cu business-ul tău printr-un simplu tap.
- Location extensions – potrivite pentru afacerile locale; atunci când utilizatorii fac tap pe extensie de pe mobil, vor primi informațiile necesare ca să ajungă la business-ul tău.
- Image extensions – oferă conținut vizual reclamelor tale, făcându-le mai atrăgătoare.
- Callout extensions – permit adăugarea unui text adițional, precum ”24/7 customer support”.
- Message extensions – permit utilizatorilor să te contacteze prin mesaj.
- Sitelink extensions – oferă mai multe link-uri, sub reclamă, pentru a trimite utilizatorii în locații specifice.
- Price extensions – pentru a afișa prețul produselor sau serviciilor pe care le comercializezi.
- App extensions – pentru a permite utilizatorilor să descarce aplicația căreia îi faci reclamă.
- Structured snippet extension – pentru a prezenta potențialilor clienți informații valoroase despre produsele tale, selectând un header predefinit (categoria produsului sau a serviciului).
- Lead form extension – pentru a încuraja utilizatorii să se înscrie într-un formular.
- Affiliate location extension – pentru a ajuta utilizatorii să găsească lanțuri de magazine care vând produsele tale.
- Promotion extension – ideale pentru momentele când ai reduceri de preț.
5 motive pentru care merită să investești în campaniile plătite
View this post on Instagram
Dacă îți place conținutul nostru, nu uita să de dai Follow pe pagina de Instagram ZEA!
Acestea au fost 10 beneficii ale campaniilor Google Ads. Dacă ai nevoie de ajutor, indiferent dacă ai o firmă mică, la început de drum, sau ai mai făcut deja vânzări prin Google Ads, dar știi că se poate mai bine, nu ezita să ne contactezi.
Surse: Google | Thrive Agency | Eternity Marketing | Google