fbpx
 

Digital MarketingCe este un marketing funnel? Ghid practic pentru Strategia Ta de Marketing

25 iunie 2021by razvan0

Conceptul de marketing funnel sau de sales funnel este unul ce a schimbat piața și modul în care aceasta funcționează de ceva timp. ”Pâlnia de marketing”, dacă am traduce, se referă la procesul prin care un client trece din momentul în care face cunoștință cu un brand, produs sau serviciu și până în momentul în care clientul devine fidel!

În articolul de azi o să discutăm despre fiecare din cei 5 pași parcurși de un client prin funnelul de marketing și de ce este important să ai un marketing funnel bine pus la punct!

 

Importanța unui marketing funnel

Imaginează-ți o pâlnie prin care strecori lapte. Aceasta trebuie să fie închisă complet, pentru a te asigura că nu pierzi nici măcar un mililitru de lapte! În cazul pâlniei de marketing, acest lucru este mai greu de atins.

Fiecare pâlnie de marketing are găuri în anumite puncte, iar acest lucru e normal. Există oameni care o să vadă încă din prima parte de Conștientizare că produsul tău nu este ceea ce au ei nevoie – iar asta e total normal.

Totuși, importanța pâlniei este aceea că transformă un proces haotic de vânzare într-unul extrem de organizat, în care fiecare instrument (social media, paid ads, e-mail marketing) are un rol important și automatizat!

Astfel, pâlnia de marketing îți economisește timp, bani și îți aduce și mai multe conversii. Noi credem că fiecare afacere ar trebui să implementeze asta, dar dacă nu te-am convins, citește mai departe să vezi care sunt pașii prin care un client trece într-o pâlnie de marketing!

 

Conștientizarea – am o problemă și trebuie să o rezolv

Primul moment în care un client ia contact cu brandul tău este atunci când acesta știe că are o nevoie, o problemă sau o dorință. Astfel, acesta caută într-un motor de căutare o anumită rezolvare. Ideal ar fi ca tu să apari primul în rezultate, fie prin optimizarea motoarelor de căutare, fie prin reclame plătite.

De asemenea, în această parte clienții pot da peste tine prin Facebook Ads sau postări pe Social Media. În acest caz nu știi exact dacă produsul tău le poate rezolva problema sau nu, dar totuși aceștia au primit reclama, deci s-ar afla în audiența ta.

 

Interes – am aflat că poți să-mi rezolvi problema

Acum că te cunoaște, clientul vrea să vadă cum poți tu să-i rezolvi problema. Astfel, în partea de ”Interes” trebuie să îi oferi clientului mai multe informații despre produsul sau serviciul tău și modul în care acesta îi rezolvă cu adevărat problema.

Poți face asta prin broșuri, e-book-uri, white papers sau orice tip de conținut mai lung (chiar și video demnostrativ) în care arăți clar cum produsul tău poate rezolva problema căutată!

 

Considerare – mă gândesc să te aleg pe tine, dar vreau să văd ce oferă piața

După ce a citit conținutul oferit de tine clientul știe deja că poți să-i rezolvi problema., însă vrea totuși să vadă ce oferă piața. Există totuși unii clienți care sar peste această parte și trec la Conversie, dar asta nu înseamnă că partea de Considerare nu e importantă!

Clientul ce se blochează aici și începe să caute prin piață oferte mai bune trebuie să fie împins de la spate de ceva – o reducere, o livrare gratuită, o mostră de produs sau un trial gratuit al serviciului tău. Astfel poți să-l convingi să facă ultimul pas – conversia!

 

Conversie – m-ai convins, ia-mi banii!

Dacă restul pașilor au mers conform planului, clienții tăi ar trebui să ajungă în partea de conversie. Pentru a asigura o conversie lină trebuie să investești în experiența utilizatorilor tăi – ai grijă ca platforma ta de eCommerce să fie bine pusă la punct, ca aceștia să nu se piardă în categoriile sau filtrele tale!

De asemenea, experiența checkout-ului trebuie să fie una cât mai rapidă. Nu cere date de care nu ai nevoie – rămâi la ce e mai important și rapid. Site-urile web care necesită să ai un cont pentru a încheia comanda sunt privite destul de negativ de către clienți!

 

Fidelizare – nu doar că mă întorc la tine, dar îmi aduc și prietenii

Dacă conversia a mers ca pe roate și produsul tău este atât de bun încât a rezolvat problema clientului, acesta va reveni la tine. Clienții ce ajung să fie în acest ultim punct nu doar că revin constant la magazinul tău, ci te și recomandă – familiei, prietenilor sau chiar pe Social Media.

Pentru a fideliza clienții asigură-te că ai un customer service impecabil și că le oferi acestora o experiență de neuitat – din momentul în care au dat comandă până când au încercat produsul pentru prima dată!

Te simți pregătit să îți creezi propriul marketing funnel? Atunci noi îți urăm succes și sperăm că acest instrument te va ajuta să vinzi mai mult decât reușeai până acum! Iar dacă ai nevoie de ajutor, poți să ne contactezi oricând!

razvan

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate