Cu siguranță ai auzit că Facebook, compania și nu rețeaua de socializare, și-a schimbat numele în Meta. Deși poate produce puțină confuzie la nivelul publicului care nu știe că este o diferență între compania și rețeaua socială, cei de la Facebook, acum Meta, au dorit o distanțare față de brandul cu care au devenit cunoscuți la nivel mondial.
În acest articol ne dorim să analizăm care sunt cauzele pentru care companiile decid să recurgă la o schimbare de nume, pentru că, dacă lucrezi în domeniu, cu siguranță știi că alegerea unui nume nu este un lucru ușor.
? Presiunea socială
Atunci când un brand are efecte negative asupra societății, una dintre cele mai bune metode de a se distanța de ceea ce face și de a spune lumii că își dă seama de greșelile făcute și că urmează să se schimbe, este schimbarea numelui.
Total ➡️ Total Energies
Philip Morris ➡️ Altria
GMAC ➡️ Ally
↪️ Reset
Uneori, este posibil ca brandurile să devin atât de nepopulare încât să aibă nevoie de un fresh start. Datorită calității care scade constant, a scandalurilor sau a multor alte motive, brandurile pot își pot schimba numele în încercarea de a-i face pe clienți să uite de conotațiile negative cu care erau asociate în trecut.
Comcast ➡️ Xfinity
Time Warner Cable ➡️ Spectrum
? Expansiune
Cu timpul, unele branduri devin mai mari și preiau mai multe activități decât atunci când au ieșit pe piață. Atunci când se întâmplă asta, unele branduri decid să își modifice numele, care, la început, era unul specific.
Acest lucru se întâmplă destul de des, companiile fiind într-o expansiune rapidă sau descoperind succesul cu mai multe produse. Datorită faptului că brandul a crescut atât de mult și nu se mai identifică doar cu un singur produs sau serviciu, intervine și schimbarea de nume.
Apple Computers ➡️ Apple
Survey Monkey ➡️ Momentive
Starbucks Coffee ➡️ Starbucks
⚖️ Probleme de Copyright
Nu toate companiile sunt create cu scopul de a deveni companii globale. Unele dintre ele pot fi experimente sau proiecte mai mici, care, atunci când cresc, pot întâmpina probleme de copyright.
De exemplu, Picaboo (precursorul Snapchat) a avut același nume ca și o companie care crea albume foto. Pentru a evita un eventual proces, Picaboo a devenit Snapchat.
Un alt exemplu este World Wildlife Fund și World Wrestling Federation, unde a doua companie a trecut printr-un proces de rebranding, devenind World Wrestling Entertainment.
⏪ Corectarea unor erori
Uneori, nu merge totul așa cum te aștepți, iar unele branduri au fost nevoite să revină la numele inițial, deoarece numele nou nu a fost unul inspirat, relevant sau agreat de către fani.
Verizon ➡️ Oath ➡️ Verizon Media
Tribune Publishing ➡️ tronc ➡️ Tribune Publishing
? De ce și-a schimbat Facebook numele în Meta?
Dacă ar fi să ne luăm după cele 5 motive de mai sus, am putea invoca atât Expansiunea, cât și Resetul sau Presiunea socială.
În momentul de față Meta (ex-Facebook) nu reprezintă doar Facebook (rețeaua socială), ci are sub umbrela sa un număr mai mare de produse:
- Facebook app
- Messenger
- Oculus
- Workplace
- Portal
- Novi
Dar, în ultima perioadă, Facebook (acum Meta) a fost asociată cu o mulțime de scandaluri, fiind chiar și una dintre cele mai mari companii în care oamenii aveau cea mai puțină încredere, în ceea ce privește informațiile personale.
Mai mult, Meta încearcă ceva nou prin metaverse, având în vedere și achiziția Oculus din 2014. O bună parte din forța de muncă a companiei este dedicată acestui proiect, fiind vizată angajarea a încă 10 mii de persoane în Europa în următorii cinci ani.
Așadar, Facebook ➡️ Meta, pe de o parte, datorită expansiunii, iar, pe de altă parte, din cauza nevoii unui reset, dar și a presiunii sociale.