fbpx
 

Digital MarketingeCommerce10 Sfaturi pentru vânzări mai mari de Crăciun

18 noiembrie 2021by Mihai Maris0

Tocmai ce ai ieșit din Black Friday și trebuie să te pregătești pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Așa că, dacă ai avut o campanie bună de Black Friday, vei vrea să păstrezi același nivel de vânzări și pe perioada Crăciunului. Iar, dacă Black Friday nu a mers exact așa cum te așteptai, perioada sărbătorilor de iarnă poate fi momentul în care îți iei revanșa.

Pentru a te ajuta să ieși din perioada sărbătorilor de iarnă cu vânzări mai multe, am făcut o listă de 10 sfaturi pentru vânzări mai mari de Crăciun, pe care ar trebui să le poți implementa fără prea mari probleme. Dacă, însă, întâmpini probleme în implementarea acestor sfaturi și ai nevoie de ajutorul unei agenții specializate de e-commerce, poți să ne contactezi oricând!

Lista conține sfaturi despre strategii de marketing care pot fi implementate înainte, în timpul, dar și după perioada Crăciunului:

? Decorează

? Creează un video

⏱️ Oferă promoții limitate de timp

? Creează conținut care ajută

? Lucrează la o campanie de email marketing

? Oferă un cadou

? Optimizează-ți website-ul

↪️ Folosește-te de retargeting

?️ Optimizează în funcție de zonă

? Colaborează cu influenceri

Recomandarea noastră este să începi din timp, pentru a putea implementa cât mai multe dintre sfaturile noastre.

 

? Decorează

Fie că ai o locație fizică pentru magazinul tău sau activezi doar în mediul online, este important să decorezi toate mediile în care activezi, pentru a intra în spiritul sărbătorilor și pentru a semnaliza faptul că vei avea o perioadă cu reduceri.

Nu este nevoie să faci mari investiții în acest sens. Poți implementa bannere pe site și nu uita ca social media și email marketing să respecte același ton al comunicării.

Prin faptul că decorezi site-ul și canalele de comunicare, atragi mult mai ușor atenția către business-ul tău în perioada sărbătorilor de iarnă.

 

? Creează un video

Nimic nu atrage atenția mai bine decât un video! După ce ai pus la punct noul design al site-ului și al canalelor de comunicare cu tematica de Crăciun, ia în considerare să creezi un video prin care să anunți eventualele reduceri și să le urezi clienților tăi sărbători fericite.

În funcție de timpul și bugetul pe care le ai la dispoziție, poți încerca metoda cea mai potrivită pentru tine:

? Investești într-un singur video de o calitate ridicată pe care îl promovezi pe toate canalele – fie promovezi produsele, fie urezi sărbători fericite

? Creezi mai multe clipuri video pentru produse specifice

? Creezi un video/mai multe doar cu scopul de a ura sărbători fericite

? Creezi un video/mai multe doar cu scopul de a scoate în evidență eventualele reduceri pe care le ai

Indiferent de metoda aleasă, un clip video va capta mult mai bine atenția publicului tău țintă.

 

⏱️ Oferă promoții limitate de timp

În apropierea sărbătorilor de iarnă multe persoane vor fi în căutarea de cadouri pentru cei apropiați. Profită de această perioadă și oferă reduceri care au o limită de timp. 

Instalează pe site un counter care să numere orele până la încheierea reducerilor pentru a crea urgență, astfel încât potențialii tăi clienți să te aleagă pe tine și nu pe competitori.

 

? Creează conținut care ajută

Crearea de conținut valoros, care ajută, este importantă pentru orice business online, iar această tactică te poate ajuta și în preajma sărbătorilor de iarnă.

Analizează cât mai bine business-ul tău și identifică acele produse sau servicii care pot fi de folos în perioada Crăciunului. Creează un blog post sau mai multe postări pe social media prin care evidențiezi acele produse sau servicii și rolul lor benefic pentru cumpărător.

Dar, să nu te aștepți la rezultate peste noapte. În cazul postărilor pe social media, prin promovare, vei putea ajunge la un număr mai mare de persoane, dar, în cazul postărilor pe blog, va fi nevoie de ceva timp până când vei vedea rezultate, blogul fiind un proiect pe termen lung.

 

? Lucrează la o campanie de email marketing

Prin campanii de email marketing știi că ajungi direct la clienții tăi. Iar, dacă ai creat deja conținut valoros și ai reduceri pentru perioada sărbătorilor, vei vrea să ajungi direct la persoanele care sunt cel mai probabil să cumpere de la tine.

Mai mult, prin email marketing poți anunța clienții de abandonarea coșurilor, oferte, produse noi în stoc sau articolele de pe blog.

Creează o campanie de email marketing, oferă-i un design de sărbătoare și comunică direct cu audiența ta!

 

? Oferă un cadou

Dacă tot te pregătești de perioada sărbătorilor de iarnă, nu uita să le oferi un cadou clienților tăi. Iar aici nu vorbim de lucruri extravagante care să te pună într-o dificultate financiară. Uite câteva idei de cadouri pe care le poți oferi:

? Livrare gratuită

? Participarea într-o tombolă

? O reducere extra la o nouă comandă (aici poți pune o dată limită)

? Anumite produse pe care le ai pe stoc

? Mulțumirile tale – da, chiar și asta contează. Arată-i clientului cât de mult îl apreciezi printr-un mesaj personalizat.

Așadar, de perioada sărbătorilor, încearcă să oferi un cadou clienților tăi, indiferent de forma pe care o ia acesta.

 

? Optimizează-ți website-ul

Nu vrei ca de acest Crăciun persoanele care intră pe site-ul tău să primească mesaje de eroare, pagini care nu se încarcă sau produse cu descrieri lipsă. Iar, în ceea ce te privește pe tine, nu vrei ca după toată această perioadă să îți dai seama că nu ai ce date să analizezi.

Optimizează-ți cât mai bine website-ul! Uite câteva lucruri pe care să le iei în considerare:

✅ Viteză mare de încărcare

✅ Imagini de o calitate superioară pentru produse

✅ Descrieri complete, care oferă informații valoroase

✅ Proces de vânzare simplu, fără bătăi de cap pentru clienți

✅ Analytics instalat pe site pentru a putea analiza datele și pentru a putea lua deciziile potrivite dacă e nevoie de modificări

✅ Pixel instalat pe site pentru retargetare

Cu un website optimizat vei putea vinde mai mult, clienții tăi vor avea parte de o experiență de cumpărare plăcută și, dacă este nevoie, vei ști ce decizii să iei pentru îmbunătățire.

 

↪️ Folosește-te de retargeting

Prin retargeting poți comunica din nou cu clienții care au arătat interes pentru business-ul tău.

Fie că un client a dat click pe un ad, a urmărit un video sau a pus produse în coș, dar nu a finalizat comanda, prin retargeting poți veni în întâmpinarea acestor persoane și îi poți redirecționa către website-ul tău.

Pentru a retargeta acele persoane, te poți folosi de reclamele plătite sau de email marketing.

 

?️ Optimizează în funcție de zonă

Un lucru extrem de important mai ales dacă ai și o locație fizică pentru magazinul tău online, optimizarea SEO în funcție de locație îți poate aduce mai mulți clienți.

Folosește-te de Google My Business pentru a avea o pagină dedicată afacerii tale pe Google, astfel încât să interacționezi mai ușor cu clienții tăi, iar, dacă ai o locație fizică, să fii mult mai ușor de găsit.

 

? Colaborează cu influenceri

O altă strategie prin care poți beneficia pe perioada sărbătorilor este colaborarea cu un influencer.

Alege pe cineva cu aceleași valori ca și brand-ul tău, dar și din aceeași sferă, astfel încât, atunci când va vorbi despre produsele și serviciile tale, modul în care o va face va fi natural, și nu forțat.

Prin colaborarea cu influencerul potrivit, vei ajunge la un public nou care, în mare parte, poate fi interesat și de produsele sau serviciile tale.

Dar, să știi sigur ce anume cauți. Vrei mai multe click-uri pe site? Mai multe like-uri și share-uri pe social media sau vrei să vinzi un anumit produs? Discută toate aceste obiective cu influencerul potrivit și află cum puteți să le atingeți împreună.

 

?Concluzii

Perioada sărbătorilor de iarnă poate fi un prilej bun de a-ți face business-ul cunoscut și de a ajunge la audiențe noi. Prin conținut de calitate oferit constant, o comunicare directă și de sezon cu potențialii clienți, un website bine optimizat și un mic cadou pentru cei care cumpără de la tine, Crăciunul va fi o perioadă bună atât pentru tine, cât și pentru clienții tăi!

Iar, dacă ai nevoie de ajutor în ceea ce privește promovarea magazinului tău online, poți să ne contactezi, iar noi vom fi gata atragem mai mulți clienți și să îți creștem afacerea!

by Mihai Maris

Mihai este un Content Marketer pasionat de Social Media, SEO, ficțiune scurtă și povești. Atunci când nu scrie pentru ZEA, scrie povești scurte fantasy și horror. Poți să citești materiale scrise de el pe blogurile ZEA sau Blugento, dar și pe blogurile multor clienți și în reviste online și print de Fantasy și Science Fiction.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate