Instagram are acum peste 1 miliard de utilizatori activi lunar și mai mult de 500 de milioane de Instagram Story-uri create zilnic, ceea ce o face a doua cea mai utilizată platformă de social media, după Facebook, de aceea, Instagram feed-ul tău trebuie să atragă atenția.
Tot mai multe branduri caută să își stabilească o prezență pe Instagram pentru a putea folosi și înțelege mai bine interesele publicului lor. Dar există o mică provocare — odată cu creșterea și diversificarea tipurilor de content disponibile pe Instagram poate fi dificil să decidem ce postări sunt relevante pentru feed-ul nostru și care sunt, alternativ, demne de story.
În mod evident, nu există reguli clar definite în ceea ce privește ce anume postezi în niciun element — faptul că postezi este cel mai benefic lucru — dar poate ajuta să ai câteva îndrumări cu privire la ce ar trebui să meargă unde.
Instagram Feed
Acum ceva timp, Instagram a provocat un mic atac de panică în social media când a anunțat decizia de a trece de la un feed cronologic la un feed algoritmic. Această schimbare va permite Instagram-ului să servească utilizatorilor conținut mai personalizat, potrivit intereselor lor. Conținutul pe care utilizatorii îl văd se bazează pe reacțiile lor la postările anterioare; astfel, în feed, o să vezi doar postări bazate pe interese tale.
Câteva aspecte de luat în considerare
- Tipuri de conținut
Deși Instagram poate fi utilizat pentru fotografii și videoclipuri promoționale, acest conținut nu este întotdeauna cea mai bună experiență a fanilor. Pe lângă conținutul promoțional, trebuie să le arăți oamenilor și cealaltă parte a brand-ului tău, cea umană.
- Calitate
Asigură-te că toate fotografiile/design-urile/clipurile pe care le postezi sunt bine compuse, bine luminate și că atrag atenția utilizatorului. Cu cât mai mare rezoluția, cu atât mai bine.
Când adaugi conținut, încearcă să-l faci parte din ceva mai mare. Folosește anumite elemente comune pentru fiecare postare. Spre exemplu, poți folosi o ramă pentru poze, un filtru reprezentativ sau poți să adaugi logo-ul (noi îți recomandăm dreapta jos).
- Sharing is caring
O tactică foarte simplă prin care poți să-ți crești audiența pe Instagram este prin a distribui contentul și pe alte platforme de social media. Astfel, dacă știi că ai o audiență mai mare pe Facebook, dar dorești să îți crești și pagina de Instagram, câteva share-uri și totul se rezolvă.
- Hashtaguri
Postările care utilizează feature-uri precum etichetarea locației și hashtag-urile tind să producă mult mai mult engagement decât o postare simplă. Hashtag-urile ajută utilizatorii din diferite comunități să găsească conținutul de care ar fi interesați.
Câteva exemple de hashtaguri utilizate în România:
#romania #travel #bucharest #nature #photography #instagood #love #photooftheday #ig_romania
În cazul în care vrei ceva mai specific cei de la TagsFinder.com te pot ajuta.
- Locație
Folosirea locației într-o postare o adaugă automat într-un feed dedicat, astfel postarea ta poate ajunge la un grup de persoane interesate de locația respectivă. Poți eticheta orașe, cartiere, afaceri sau chiar monumente.
Instagram Stories
Instagram Stories este o caracteristică care îți permite să partajezi toate momentele zilei prin imagini sau videoclipuri de 15 secunde care dispar după 24 de ore. Pe lângă asta, îți oferă posibilitatea să alegi dintr-o gamă largă de fonturi, filtre sau efecte vizuale, cum ar fi: Boomerang, Superzoom, Focus, Rewind, Hands-free, Type și Music.
Aspecte și elemente ce merită menționate
- Stickere
Pe lângă conținutul deja împărtășit în poveste, stickerele sunt o modalitate excelentă de a atrage atenția unui fan și de a crește șansa de implicare și fidelizare.
- Sondaj
Prin acest feature poți obține foarte ușor părerea audienței tale în legătură cu orice subiect. Singurul dezavantaj este că poți adaugă doar două variante de răspuns.
- Hashtag
Cum am spus și mai sus când am discutat despre cum funcționează hashtag-urile pe Instagram, scopul principal este de a-ți extinde cât mai mult audiența. În momentul în care vrei să faci un story, adaugă un hashtag, iar conținutul tău o să fie vizualizat de o audiență interesată de acel topic.
- Link
Conturile verificate sau conturile de peste 10k de urmăritori pot adăuga link-uri la story-urile lor. Acest lucru este foarte folositor mai ales când dorești să direcționezi o parte din urmăritorii tăi către un subiect anume.
- Muzică
Adaugă muzică pentru a duce story-ul la un alt nivel în cele 15 secunde. Melodiile care se potrivesc cu tipul de conținut pe care îl promovezi pot capta atenția urmaritorilor tăi, care ulterior vor asocia muzica pe care o aud în diferite contexte cu brandul tău. Asta te transformă într-un punct de referință și ajută la popularizarea serviciilor pe care le oferi.
- Numărătoare inversă
Creează o numărătoare inversă pentru un eveniment sau o lansare de produs. Ce e foarte interesant la acest feature este că fanii sunt notificați în momentul în care numărătoarea ajunge la 0.
- Re-sharing
În cazul în care vrei să te asiguri că oamenii îți văd noua postare, poți să o distribui pe story. Astfel, creezi mai multă expunere și te asiguri că un număr mai mare de utilizatori o să fie la curent cu fiecare noutate.
Un alt lucru demn de menționat este că poți să te implici activ în comunitate prin distribuirea story-urile puse de clienții tăi. Astfel, oamenii o să vadă că brandul tău este unul activ și interesat de opinia lor. O acțiune simplă, un efect major.
Instagram Tools
De-a lungul timpului, Instagram a creat o serie de aplicații care să-ți ușureze întregul proces creativ. Te sfătuim să le încerci pe fiecare în parte și să vezi ce se potrivește cel mai bine Instagramului tău.
Boomerang: Surprinde un moment la infinit
Hyperlapse: O aplicație prin care poți să-ți faci propriul timelapse
Layout: Niciodată nu a fost mai simplu să faci un colaj
Ca în orice ghid, nu putem să te asigurăm că fiecare sfat pe care l-am dat este potrivit brandului tău, dar ce contează este să experimentezi și cel mai important, să fii original!
În cazul în care nu am reușit să atingem toate topicurile de care ești interesat, poți să ne lași un mesaj pe pagină și o să-ți răspundem în cel mai scurt timp!