fbpx
 

Digital MarketingIdei de Marketing Organic pentru antreprenorii cu buget redus

4 ianuarie 2022by Mihai Maris0

Dacă ești la început de drum, probabil te confrunți cu această problemă: Cum să faci ca publicul țintă să ajungă pe site-ul tău, fără să cheltui o mulțime de bani pe reclame plătite, pentru că, pur și simplu nu îi ai?

În acest articol vom discuta despre câteva strategii simple de marketing pe care orice antreprenor le poate folosi pentru a aduce trafic către site-ul său. Desigur, vei avea nevoie de mici investiții și mai mult timp dedicat acestor task-uri, dar, investițiile în bani nu vor fi nici pe departe atât de mari pe cât reclamele plătite.

Deși reclamele plătite sunt tactici bune pentru a aduce trafic mult, în timp scurt, pe site-ul tău, acest trafic este restricționat în funcție de cost, deoarece trebuie să reinvestești mereu în reclame.

Iar, dacă nu ai capitalul necesar, poți beneficia de pe urma marketing-ului organic, care se referă la tot ce presupune marketing, în afara tacticilor și strategiilor plătite. Marketingul organic se concentrează pe strategii simple și de impact care pot genera trafic către site-ul tău.

 

? De ce ai nevoie pentru a crește organicmarketing organic

Înainte de a stabili o strategie de marketing organic și de a aduce trafic nou către magazinul tău online trebuie să te asiguri că ai aceste patru premise pe care poți clădi succesul magazinului tău:

? Produse calitative care să îți aducă profit.

? Un public țintă mare care să fie interesat de produsele tale.

? Un mediu de comunicare prin care să ajungi direct la publicul țintă.

? O poveste bună. Vei avea nevoie de o poveste în spatele brandului și de descrieri de produse bune, care să convertească.

 

✏️ De ce conținutul este în centrul strategiilor de marketing organic

continut strategii de marketing

Prin content marketing ai șansa să creezi conținut informativ de o calitate superioară, care să ofere informații complete și de ajutor clienților tăi și care să transforme vizitatorii site-ului tău în clienți pe termen lung.

Acest tip de marketing îți permite să te delimitezi de concurență și să te stabilești în mintea potențialilor clienți și a clienților ca un lider de opinie în industria în care activezi, dar și ca un expert.

Conform upland, creșterea anuală a site-urilor care se folosesc de content marketing este cu 7,8% mai mare decât a brandurilor care nu folosesc acest tip de promovare, dar, trebuie să ai în vedere că aceasta este o strategie pe termen lung, iar efectele nu vor fi imediate.

Astfel, prin content marketing vei reuși să:

? Creezi o legătură mai strânsă cu clienții tăi

? Crești conversiile

? Generezi lead-uri mai eficiente din punct de vedere al costurilor

? Îmbunătățești SEO

Iar atunci când te pregătești să faci conținut pe site-ul tău, încearcă să abordezi subiecte care să ofere ajutor real clienților tăi și nu te focusa doar pe produsele tale și pe companie.

? Cheia este să oferi un conținut valoros pe care clienții să-l considere interesant și relevant.

 

? 5 strategii de marketing organic

strategii de marketing organic

În acest capitol vom vorbi despre 5 strategii de marketing organic și cum le poți implementa astfel încât să atragi noi clienți către magazinul tău online.

 

⌨️ Creează un blog

Crearea unui blog ar trebui să fie una dintre prioritățile tale atunci când te hotărăști că vrei să deschizi un magazin online, deoarece aici va fi locul unde vei crea conținut educațional care să rezolve problemele audienței tale și te va ajuta de minune la SEO.

Însă, pentru a aduce trafic pe blog, care să se transforme în clienți, este mult de muncă. 

Deși este tentant să te focusezi pe cuvinte cheie scurte, încearcă să profiți de ”long tail keywords” care au de a face cu nișa ta. Astfel, șansele ca cineva să dea click pe articolele tale va fi mult mai mare.

Mai mult, focusează-te pe articole evergreen care pot oferi informații relevante indiferent de când sunt accesate. Acestea vor avea o valoarea mult mai mare pentru blogul tău decât articolele de tip știre.

Iar, atunci când scrii articolele, este crucial să le optimizezi pentru SEO:

✔️ Titlul trebuie să se plieze pe intenția de căutare

✔️ Meta descrierile trebuie să atragă click-uri

✔️ Folosești mai multe Header Tags și conținutul este organizat și ușor de parcurs

✔️ Ai un URL scurt și focusat pe cuvintele cheie

? Iar dacă vrei să te diferențiezi și mai mult de concurență, încearcă să realizezi interviuri și colaborări cu experți din domeniu.

 

? Creează conținut video

Conform Cisco, în 2022, 82% din traficul de pe internet va fi în formă de video, iar pentru a face conținut video, nu ai nevoie de cea mai scumpă aparatură. Calitatea conținutului este mult mai importantă decât calitatea camerei.

Mai mult, nu încerca să produci noul video viral care îți va aduce succesul peste noapte, în schimb, concentrează-te pe clipuri care să ofere conținut educațional, evergreen și engaging.

? Cheia este creezi conținut video folositor, care să aducă trafic pe site, fie că este acum sau în anii ce vor urma.

Iar, atunci când creezi clipuri video, nu uita să le optimizezi pentru căutare.

▶️ Încearcă să profiți și de live videos. În acest fel, vei umaniza brandul și vei deschide ușa pentru interacțiune directă cu clienții.

 

? Folosește-te de social media

Social media nu este despre like-uri și convingerea tuturor persoanelor care îți văd postările să îți cumpere produsele. Social media este despre conversații și comunitate.

Noua ta strategie de social media va avea ca scop crearea unei comunități în jurul brandului tău și încurajarea acelei comunități să acceseze magazinul tău online.

Astfel, te vei putea folosi de giveaways și concursuri pentru a ajunge la un public cât mai larg, de oferte cu termen de expirare pentru un trafic crescut pe site (unde, ulterior, poți să faci rost de adresele de email ale clienților tăi), și de magazinele integrate în platformele de social media pentru a vinde mult mai rapid și ușor.

 

⭐ Încearcă programe afiliate

Prin lansarea unui program de affiliate marketing cu bloggeri și influenceri (chiar dacă sunt bloggeri locali sau micro influenceri, pentru a nu folosi un buget foarte mare), poți să crești vânzările și să aduci mai mult trafic pe site.

Programele afiliate sunt un win-win de ambele părți, deoarece acei bloggeri și influenceri vor încerca să aducă vânzări mai multe, pentru un procent mai bun din vânzări, iar tu vei reuși să vinzi mai mult. Iar, procentele pe care le vei oferi în schimbul promovării, depind de influencer, blog, industrie și companie.

Prin programele afiliate te poți conecta cu o audiență nouă la care nu ai avut acces până acum.

 

? Concentrează-te pe SEO

Atunci când cineva caută produsele pe care le comercializezi, vei dori ca site-ul tău să fie printre primele rezultate, mai ales că 75% dintre clickuri sunt către primele trei rezultate.

Cea mai bună tactică de a îmbunătăți SEO pe site-ul tău este să creezi conținut de calitate, care să respecte cuvintele cheie căutate de audiența ta, dar, asta nu e totul, deoarece poți face mai mult de atât astfel încât site-ul tău să crească în căutări:

✔️ Optimizezi structura site-ului pentru SEO

✔️ Introduci sitemap-ul în Google Search Console

✔️ Adaugi breadcrumbs în paginile de categorii de produse pentru a crea link-uri interne.

✔️Afli care sunt cele mai bune pagini ale tale (pentru a pune link către produse în acele pagini) și care nu se descurcă atât de bine (pentru a le îmbunătăți)

Dacă ai nevoie de mai multe informații despre SEO, poți consulta ghidul începătorului pentru optimizarea SEO de pe site-ul nostru.

 

✅ Începe să lucrezi la promovarea organică a magazinului tău online

Acum că ai câteva idei despre cum poți să te folosești de marketingul organic pentru promovarea magazinului tău online, poți să începi să testezi ce funcționează pentru tine.

Desigur, aceasta nu este o listă completă și este posibil ca unele tactici să nu funcționeze pentru tine și produsele tale. De aceea, sfatul nostru este să faci cât mai multe teste și să vezi care canale sunt potrivite pentru tine.

Iar dacă ai nevoie de o Agenție de Marketing Online Orientat spre Rezultate, nu ezita să ne contactezi!

by Mihai Maris

Mihai este un Content Marketer pasionat de Social Media, SEO, ficțiune scurtă și povești. Atunci când nu scrie pentru ZEA, scrie povești scurte fantasy și horror. Poți să citești materiale scrise de el pe blogurile ZEA sau Blugento, dar și pe blogurile multor clienți și în reviste online și print de Fantasy și Science Fiction.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate