Să crești o companie mică poate părea un lucru greu, însă, cu strategia potrivită, vei putea aduce traficul necesar pe site-ul tău, trafic care se poate transforma în vânzări.
Având o companie mică, deși va trebui să faci anumite investiții pentru unele dintre aceste strategii, acestea nu trebuie să fie investiții majore, lucru care te va ajuta la început.
Iar, odată cu trecerea timpului, vei vedea care dintre aceste strategii se potrivesc cel mai bine cu produsele sau serviciile tale și cu publicul tău țintă. Astfel, vei putea investi mai mult în acele strategii, aducând din ce în ce mai multe persoane în magazinul tău online și generând din ce în ce mai multe vânzări.
Hai să vedem care sunt acele strategii de marketing care pot fi implementate chiar și de către companiile mici:
? SEO
? Social Media Marketing
? Google Ads
? Email Marketing
✍️ Content Marketing
? Influencer Marketing
? Video Marketing
?️ Podcasts
? SEO
Optimizarea SEO este unul dintre primii pași pe care trebuie să îi faci atunci când îți deschizi un magazin online. Și chiar dacă poate dura ceva timp până vei vedea rezultatele optimizării corecte realizate pe site-ul tău, această optimizare nu este de neglijat.
Conform unui Studiu al Wolfgang Digital, business-urile online se pot aștepta la un procent de 35% din traficul total să fie din rezultatele unor căutări, dar și ca 33% din vânzări să vină din același loc.
Uite câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere atunci când lucrezi la optimizarea pentru motoarele de căutare:
✅ Oferă nume relevante produselor și descrieri pline de informații folositoare pentru publicul țintă
✅ Optimiză imaginile: redu dimensiunea lor și oferă-le nume relevante
✅ Creează un blog (despre asta vorbim puțin mai încolo), o pagină de FAQ și spune o poveste bună pe pagina Despre noi
✅ Folosește link-uri interioare care să trimită la alte pagini relevante de pe site-ul tău
✅ Ai grijă ca link-urile să aibă numele produselor
Dacă ești în căutarea unui Ghid SEO pentru începători, poți citi articolul de pe site-ul nostru.
? Social Media Marketing
View this post on Instagram
Suntem într-o lume în care nu ducem lipsă de rețele sociale, iar, dacă publicul tău țintă este pe una sau mai multe dintre acestea, și brandul tău trebuie să comunice acolo.
Iar, pentru un brand la început de drum, prezența pe rețelele sociale frecventate de publicul țintă poate reprezenta un adevărat boost în ceea ce privește vizitele pe site și produsele/serviciile cumpărate.
Având în vedere numărul mare de platforme de social media, sunt mari șanse ca și publicul tău să fie pe cel puțin una dintre ele:
? Tik Tok
? Snapchat
Propunerea noastră este să le analizezi cât mai bine, să creezi și să programezi conținut pe acele rețele sociale pe care se află publicul tău țintă și, mai mult decât atât, să înțelegi ce dorește audiența ta și să creezi conexiuni adevărate cu ea.
Iar, pe lângă postarea de conținut pe social media, te poți folosi și de reclama plătită.
? Google Ads
View this post on Instagram
Google Ads oferă o varietate mare de tipuri de reclame, la costuri diferite, astfel încât, chiar dacă ai o companie mică, cu siguranță vei putea beneficia de pe urma acestei forme de promovare.
Prin intermediul Google Ads, ai mai multe variante atunci când vine vorba de modul în care te promovezi, atât ca și obiective, cât și ca mod de plasare a reclamelor.
În ceea ce privește obiectivele, poți seta ce obiective vrei să îndeplinești prin campania de Google Ads:
? Sales
? Leads
? Website Traffic
? Product and brand consideration
? Brand awareness and reach
? App promotion
? Local store visits and promotions
Iar, în ceea ce privește tipurile de campanii, te poți promova în modul și în locul dorit, adică, acolo unde sunt potențialii tăi clienți:
? Search
? Display
? Shopping
? Video
? Discovery
Fie poți învăța să faci toate aceste lucruri, fie poți cere ajutorul unor specialiști în Google Ads care să te ajute să crești vânzările magazinului tău online.
? Email Marketing
View this post on Instagram
Prin email marketing poți trimite mesaje exact către publicul tău țintă. Adică, trimiți mesaje către clienții și potențialii clienți, cu scopul de a vinde anumite produse, de a anunța reduceri, de a educa sau transforma anumite comportamente, dar și de a crea o legătură mai puternică cu ei.
Aceste emailuri pot fi trimise fie manual, atunci când vrei să anunți ceva anume, fie pot fi automate, lucru recomandat în anumite cazuri. Astfel, email-urile automate pot fi de trei feluri:
? Emailuri de tip reminder care se trimit atunci când utilizatorul face o anumită acțiune pe site. De exemplu, potențialul client primește un email dacă a pus un obiect (sau mai multe) în coșul de cumpărături, dar nu a finalizat comanda și a ieșit de pe site.
? Emailuri tranzacționale care se trimit atunci când se ating anumite puncte din procesul de cumpărare, cum ar fi checkout-ul. Aceste mailuri sunt importante deoarece anunță cumpărătorul de statusul comenzii, fie că aceasta a fost preluată și urmează să fie trimisă sau că a fost predată curierului.
? Emailuri promoționale care au scopul de a atrage clienți datorită promoțiilor pe care le derulezi pe site-ul tău. Poți trimite aceste emailuri atunci când ai reduceri sau în momente importante ale anului, cum ar fi Black Friday.
Așadar, începe să lucrezi la a strânge lista de emailuri (poți oferi un discount atunci când cineva îți dă adresa de mail) și folosește-te de newsletter pentru a te conecta cu publicul țintă și pentru a genera noi vânzări.
✍️ Content Marketing
Dacă nu lucrezi la crearea de conținut pentru business-ul tău, poți rata o oportunitate mare de a atrage fani și, implicit, vânzări mai multe. De aceea, prin content marketing, poți oferi publicului tău țintă informații valoroase despre tine ca brand, dar și despre produsele tale și modul în care funcționează.
Iar atunci când vorbim despre content marketing, lista cu ce ai putea să faci pentru business-ul tău este destul de mare și cuprinde, printre altele:
? Blog
? Newsletter
? Webinarii
? Conținut video și audio
? Infografice
? Ebooks
? Whitepapers
? Forum
Tipul de conținut pe care ar trebui să îl faci depinde foarte mult de publicul tău țintă, așa că odată ce știi cui te adresezi, crearea conținutului va fi mult mai simplă, dacă pornești de la ideea că informațiile pe care le oferi vor rezolva o anumită problemă.
View this post on Instagram
? Influencer Marketing
Prin influencer marketing poți ajunge la un public nou, dar care, totuși, se potrivește cu nișa ta, dacă alegi influencer-ul potrivit. Printr-un astfel de parteneriat cu un creator de conținut care se aliniază cu valorile brandului tău, vei putea promova produsele tale, pe canalele lor de comunicare.
Potrivit unui studiu al MediaKix din 2019, cele mai bune canale de marketing pentru influencer marketing sunt:
? Youtube
? Blog
Așa că, dacă ai găsit influencerul potrivit pentru business-ul tău și acesta se aliniază cu valorile pe care vrei să le promovezi, nu mai sta pe gânduri și încearcă și acest tip de strategie de marketing.
? Video Marketing
Fie că vorbim despre un film, un video pe youtube sau un TikTok, conținutul video poate reprezenta un punct important al strategiei tale de marketing.
În ceea ce privește clipurile pe care le poți genera, atât pentru blogul business-ului tău, cât și pentru canalul de Youtube sau de TikTok/Instagram, uite câteva idei:
? Video Ads
? Prezentări
? Video pentru vânzări
? Video Explicative
? Tips & tricks
Dar asta nu înseamnă că video marketing se rezumă doar la asta. Pentru a oferi un plus de calitate magazinului tău online și pentru a veni în întâmpinarea celor care îi trec virtual pragul, poți folosi review-uri video în paginile de produse, astfel încât clientul să aibă toate informațiile de care are nevoie înainte de a face achiziția.
?️ Podcasts
În funcție de business-ul pe care îl ai, și podcastul poate fi o idee bună de promovare, iar aici ai două opțiuni: fie pornești propriul podcast, fie încerci să apari la podcasturile ascultate de audiența ta.
Dacă vrei să pornești un podcast pentru business-ul tău, este important să ai povești interesante, experiență în industrie sau informații valoroase. Dar, cu toate acestea, trebuie să știi că e important să fii consecvent și să nu renunți după primele episoade, chiar dacă acestea nu aduc numerele la care te aștepți.
? Concluzie
Nu trebuie să ai o companie mare pentru a implementa strategiile de marketing de mai sus – tot de ce ai nevoie este un buget pentru a externaliza unele servicii sau de timp dacă poți să le faci chiar tu.
Așadar, testează aceste strategii pentru business-ul tău, iar, în funcție de rezultate, pune accent pe cele care generează cel mai mult trafic și cele mai multe vânzări:
? SEO
? Social Media Marketing
? Google Ads
? Email Marketing
✍️ Content Marketing
? Influencer Marketing
? Video Marketing
?️ Podcasts
Dacă ai nevoie de ajutor cu oricare dintre strategiile de mai sus, nu ezita să contactezi echipa ZEA!
View this post on Instagram