fbpx
 

Digital MarketingStrategii de marketing: Inbound vs Outbound

18 ianuarie 2022by Mihai Maris0

Crearea unei strategii de marketing perfecte pentru business-ul tău nu este un lucru ușor, deoarece nu există un template preexistent pe care să îl poți aplica și să generezi profit instant.

Indiferent că începi să faci research pe cont propriu sau apelezi la o agenție de marketing care să te ajute cu strategia, scopul tău principal va fi de a influența publicul țintă în a-ți achiziționa produsele sau serviciile. Iar acest lucru poate fi făcut, în mare, în două feluri, prin: Inbound Marketing sau Outbound Marketing.

Inbound Marketing este o metodă de marketing prin care atragi clienți, oferind conținut de calitate, care oferă răspunsuri nevoilor lor. Prin Inbound Marketing se creează o conexiune cu clienții, deoarece îi ajuți direct în rezolvarea unor probleme.

Outbound Marketing este o metodă tradițională de marketing prin care compania inițiază conversația și trimite mesaje către public. Aceste mesaje pot fi sub forma reclamelor de la tv, reclame în ziare sau sponsorizări.

Dar, care dintre cele două strategii de marketing se potrivește cel mai bine afacerii tale? Ar trebui să depui eforturi pentru a crea conținut de calitate sau cea mai bună variantă ar fi să apari într-o reclamă la tv sau în ziar?

Hai să vedem, pe larg, care este diferența dintre cele două și pe care să o alegi pentru promovarea afacerii tale.

 

Ce este Inbound Marketing?

ce este inbound marketing

Inbound Marketing implică crearea de conținut valoros pentru publicul țintă și atragerea acelui public prin oferirea unor resurse gratuite, fiind, astfel, o metodă de marketing neintruzivă. Prin Inbound Marketing creezi o relație de lungă durată cu consumatorii, prospecții și clienții. 

Inbound Marketing este recunoscut și ca pull marketing, deoarece business-ul atrage clienți prin metode neintruzive.

Inbound Marketing merge pe ideea că atunci când oferi răspunsuri la întrebări legate de domeniul tău prin crearea de conținut (text, video, audio), potențialii clienți îți vor descoperi business-ul atunci când caută acele răspunsuri. Pentru a-ți face business-ul cunoscut în acest fel, vei avea nevoie de SEO, content marketing, reclame PPC, social media marketing și email marketing.

 

Metodologia Inbound Marketing-ului se bazează pe trei faze importante din user journey:

  1. Attract – atragi persoanele potrivite prin conținut de calitate și conversații, care te situează ca pe o voce importantă în domeniul în care activezi.
  2. Engage – prezinți soluții și idei care se aliniază cu nevoile lor, astfel încât acei potențiali clienți să fie înclinați de a cumpăra de la tine.
  3. Delight – oferi ajutor și suport astfel încât clienții să fie mulțumiți și fericiți cu noua lor achiziție.

Atunci când clienții sunt fericiți cu achizițiile pe care le fac, împart această fericire cu familia și prietenii, transformându-i în prospecți. Acest model devine un loop de persoane care primesc răspunsuri la întrebările lor, li se rezolvă problemele, cumpără și se bucură de achizițiile lor și aduc mai mulți oameni în fața business-ului tău.

 

De ce este Inbound Marketing eficient?

  1. Deschide calea spre o bună comunicare în ambele sensuri. Deoarece rezolvi problemele potențialilor tăi clienți, devii o autoritate în domeniu. Acest lucru conduce spre crearea unor relații cu clienții tăi și creșterea brand awareness-ului.
  2. Setarea și implementarea costă mult mai puțin. Conform demantmetric.com, costul per lead este de 62% mai mic decât în cazul Outbound Marketing.
  3. Inbound Marketing este mereu la timp. Conținutul tău va fi vizionat exact în momentul în care audiența dorește să-l vadă, astfel nefiind intruziv.

Inbound Marketing este una dintre cele mai puternice strategii de marketing,  deoarece creează o punte între business-ul tău și nevoile clienților, iar acea punte este plină de conținut valoros care oferă răspunsuri întrebărilor lor. Prin alinierea strategiilor tale cu nevoile clienților, aceștia se vor apropia în mod natural de business-ul tău.

 

Ce este Outbound Marketing?

ce este outbound marketing

Outbound Marketing este o formă mai activă de marketing, prin care business-urile caută audiența pentru a-și împărtăși mesajul sau valorile companiei. Acest tip de marketing este cunoscut și ca push marketing, deoarece mesajele sunt transmise către clienți.

Dacă inbound se concentrează pe crearea de conținut pentru toate stadiile din buyers’ journey, outbound trimite același mesaj, indiferent de poziția cumpărătorului. Scopul outbound este de a trimite un mesaj bine centrat pe audiența dorită, către o audiență generală astfel încât cineva din audiență să genereze un răspuns, un lead, sau o vânzare.

 

Outbound Marketing folosește metode tradiționale de promovare, printre care se numără și:

  • Reclame TV și print
  • Sponsorizarea unor evenimente
  • Cumpărarea de liste de email
  • Cold calling sau cold emailing
  • Flyere, postere și afișe stradale

 

Deși toate aceste metode sunt perturbatoare, rămân totuși un mod eficient de promovare, fiind alese pentru că:

  1. Au parte de un return on investment (ROI) mult mai rapid. Conexiunea se creează mai ușor cu publicul țintă.
  2. Rezultatele campaniilor sunt mai ușor de măsurat. Fiecare campanie de outbound marketing poate fi măsurată exact, pentru a ști dacă a avut efectul dorit sau nu.
  3. Campaniile sunt mai ușor de personalizat. Dacă ești foarte bine familiarizat cu publicul țintă, campaniile outbound pot fi personalizate astfel încât să atragi exact persoanele de care ai nevoie.

 

Inbound vs Outbound: Strategia de marketing potrivită pentru afacerea ta

strategii de marketing inbound vs outbound

Inbound și Outbound, deși două strategii de marketing diferite, sunt două fațete ale aceleiași monede. Dacă, pe de o parte, inbound se bazează pe crearea de conținut de calitate (printre alte tactici) pentru a genera leads, outbound se bazează pe mesaje persuasive pentru a genera leads.

Aceste două strategii de marketing pot fi folosite în tandem pentru a ajunge la rezultatele dorite: una atrage clienți, deoarece aceștia au nevoie de informații, iar cealaltă poziționează brandul în fața prospecțiilor și deschide o cale spre conversație.

Hai să vedem cum poți combina cele două strategii de marketing pentru a avea cele mai bune rezultate:

 

  1. Înțelege punctele tari și slabe ale fiecărei strategii

Ambele strategii au atât puncte tari, cât și puncte slabe.

Pe de o parte, Inbound Marketing este o strategie care poate da rezultate pentru business-ul tău și care încearcă să înțeleagă intenția consumatorului. Cu cât intenția consumatorului este mai bine înțeleasă, cu atât conținutul creat poate să îi ofere un răspuns mai clar. Dar, cu toate acestea, până să vezi rezultatele unei strategii de Inbound Marketing, conform lui Neil Patel, pot să treacă și șase luni.

Pe de altă parte, Outbound Marketing este o strategie care care poate produce rezultate într-un timp scurt. Marele dezavantaj al acestei strategii este faptul că, uneori, reclamele pot fi intruzive și enervante, mai ales atunci când nu există intenție de cumpărare, lucru care poate îndepărta posibilii viitori clienți.

 

  1. Folosește o strategie combinată

Folosește-te de punctele forte ale ambelor strategii pentru a-ți atinge obiectivele de business dorite.

Abordarea unei strategii care combină conceptele de Inbound și Outbound poate avea efecte benefice pentru afacerea ta. Uite un exemplu de cum ar putea funcționa:

  1. Începi prin crearea unei strategii inbound de content marketing care să atragă leads către website-ul tău.
  2. Fie prin calitatea articolelor de pe blog sau în schimbul unei resurse valoroase, încerci să aduni cât mai mulți subscribers pentru un newsletter.
  3. Continui cu o strategie de outbound marketing prin care trimiți emailuri persuasive către acea audiență și prin care îți promovezi serviciile sau produsele.

Începe cu campanii de inbound marketing prin intermediul unui blog sau social media, iar, după ce potențialii clienți arată intenția de cumpărare, folosește-te de outbound marketing, precum paid ads, pentru a-i transforma în clienți.

 

  1. Analizează rezultatele și optimizează în funcție de ce funcționează pentru business-ul tău

Ce se potrivește pentru o companie s-ar putea să nu funcționeze pentru afacerea ta.

De aceea, analizează toate datele din ambele tipuri de campanii, iar, în funcție de ce spun acestea, concentrează-ți eforturile către strategia de marketing potrivită afacerii tale sau către tacticile de marketing din ambele strategii care se potrivesc pentru afacerea ta.

 

Concluzie

inbound vs outbound concluzie

Succesul afacerii tale nu va consta într-o singură strategie de marketing, ci, într-o strategie completă care cuprinde avantajele ambelor strategii.

Cu toate acestea, trendurile se schimbă constant, preferințele publicului se modifică și ce funcționa bine acum ceva timp, s-ar putea să nu mai funcționeze în prezent. În acest caz, pentru a ieși câștigător, trebuie să te adaptezi. Trebuie să lucrezi într-un mod flexibil, care îți permite să faci schimbările necesare astfel încât să îți atingi obiectivele.

Noi, la ZEA, suntem pregătiți să îți oferim o strategie completă pentru afacerea ta, care să te ajute să îți îndeplinești obiectivele de business.

Folosește formularul de contact și hai să vedem cum putem să te ajutăm!

by Mihai Maris

Mihai este un Content Marketer pasionat de Social Media, SEO, ficțiune scurtă și povești. Atunci când nu scrie pentru ZEA, scrie povești scurte fantasy și horror. Poți să citești materiale scrise de el pe blogurile ZEA sau Blugento, dar și pe blogurile multor clienți și în reviste online și print de Fantasy și Science Fiction.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate