fbpx
 

Digital MarketingeCommerce7 Reguli pentru Scrierea Descrierilor Produselor Tale

6 august 2021by razvan0

Ai ajuns în pasul în care trebuie să scrii descrieri pentru produse de pe magazinul tău online? Meriți felicitările noastre. Încă puțin și eCommerce store-ul tău o să fie gata de prezentat lumii.

Totuși, înainte de a te grăbi să urci produsele pe website și să termini toată partea aceasta, ne simțim obligați să îți prezentăm 7 reguli pe care nu trebuie să le uiți atunci când scrii descrierea produselor tale. Nu trebuie să le înveți ca la școală, doar să ai link-ul acesta la îndemăna de fiecare dată când scrii o nouă descriere!

Hai să vedem care sunt cele 7 reguli pe care agenția ZEA le-a pregătit pentru tine:

 

Identifică-ți audiența

Ce sens are să scrii descrierile produselor tale dacă nu știi pentru cine scrii? Să spunem că vinzi jucării sau jocuri. Care este audiența pentru textele tale scrise?

Dacă ai scris copii, gândește-te de două ori, deoarece aceștia nu prea au un venit stabil și nici acces la website-ul tău. Părinții lor vor fi target audience-ul tău.

Acesta a fost doar un exemplu, însă tot timpul când scrii conținut pentru website-ul tău trebuie să ai în minte o audiență țintă clară. Astfel, te sfătuim ca înainte de a continua scrierea produselor tale să conturezi un profil al cumpărătorului ideal, atât ca demografice (vârstă, gen, localitate de reședință) cât și ca psihografice (ce face în weekend, unde preferă să mănânce cina, ce carte a citit ultima oară). 

Toate aceste răspunsuri te vor ajuta să-ți identifici audiența mult mai clar!

 

Concentrează-te pe beneficii, nu pe funcționalități

Să zicem că ai un produs tehnic, precum o friteuză. Poate că pe 10% din publicul tău țintă îi interesează puterea de încălzire sau temperatura maximă la care se va ridica uleiul din friteuza. 

Totuși, pe noi, restul de 90%, ne interesează dacă putem face cartofii rapid și crocanți. Vrem să știm dacă are o funcție în care aripioarele de pui arată exact cum am văzut în reclamele publicitare.

Altfel spus, concentrează-te pe beneficii – oferă-i timp clientului, promite-i că produsul tău îl va ajuta să economisească bani, să se bucure de o aromă inedită sau alte beneficii speciale pentru produsul tău. Funcționalitățile contează, dar nu trebuie să te concentrezi pe ele tot timpul! 

 

Spune o poveste

Într-o lume plină de produse de același fel, cu ce se diferențiază al tău? Care sunt șansele ca niciun alt produs să nu poată să facă deja ce face al tău? Destul de mici, așa-i?

Din fericire, poți rezolva asta. Creează o poveste pentru produsele tale. Dacă ai mii de produse, o să-ți fie greu – în acest caz, te poți concentra doar pe produsele mai importante din website-ul tău!

Leagă produsul tău de povestea brandului tău, deoarece așa poți crea un întreg comunicațional care să transmită ceva clar clientului. Ce produse au răzbit până acum în lume? Cele care au fost acompaniate de un brand puternic!

 

Folosește un limbaj adecvat audienței tale

Dacă ai urmat regulile corect, înseamnă că deja îți cunoști audiența. Întrebarea care rămâne este: cum ar trebui să vorbești audienței tale?

La această întrebare nu avem un răspuns predefinit, deoarece fiecare audiență dorește să audă altceva. Totuși, putem să dăm exemple!

Dacă ai o florărie, poate că te-ar ajuta un limbaj prietenos și o voce sfătuitoare, care poate ajuta bărbații nehotărăți să aleagă un buchet de flori frumos. În schimb, dacă ai un magazin de motociclete, poate că tonul tău ar putea fi unul mai grav, cu puține cuvinte, însă cu multe subînțelesuri!

 

Nu uita de cuvinte puternice în Call-to-Action

Call-to-Action-ul este ultimul pas pe care clientul tău trebuie să-l facă pentru a achiziționa un produs, dar este și cel mai important! Practic, aici el decide dacă apasă pe buton sau nu, iar aceste 3 cuvinte sunt cruciale!

Toată lumea poate să scrie ”Cumpără acum” pe butonul de call-to-action. Noi te sfătuim să fii puțin mai creativ! Gândește-te la brandul tău și vezi cum ai putea să introduci particularități ale acestuia în call-to-action!

 

Optimizează descrierea pentru motoarele de căutare

O descriere ar trebui să aibă maxim 200 de cuvinte, în opinia Google! Noi tindem să fim de acord cu ei în această cauză, deoarece o descriere prea lungă nu poate să fie optimizată pentru motoarele de căutare.

Astfel, folosește cuvinte cheie în descriere cât mai aproape de începutul propoziției. Dacă scrii descrierea unui sac de mâncare pentru câini, asigură-te că apare cuvântul cheie ”mâncare pentru câini” cat mai aproape de începutul descrierii!

Dacă ai nevoie de ajutor, găsești aici Ghidul Începătorului pentru optimizarea SEO!

 

Folosește imagini potrivite

Deși nu are de a face cu scrierea descrierilor, folosirea unor imagini potrivite este crucială pentru succesul produselor tale. Oricât de frumos ai scrie descrierea, majoritatea clienților tăi își vor face o primă părere în funcție de imaginile produselor tale!

Ieși din tiparul pozelor cu fundal alb – încearcă să faci poze profesioniste produselor tale, pentru a avea o tracțiune mai mare asupra clienților tăi!

 

Acestea au fost regulile noastre pentru scrierea descrierilor produselor tale. Salvează link-ul și întoarce-te la el de oricâte ori vrei să scrii o nouă descriere pentru produsul tău!

razvan

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate