fbpx
 

Digital MarketingCum alegi agenția de digital marketing potrivită pentru afacerea ta

17 august 2021by Mihai Maris0

Chiar dacă ești la început de drum și ai fondurile necesare pentru a investi într-o agenție de digital marketing sau ai deja câțiva ani experiență și simți că ai nevoie de un boost în vânzări, alegerea unei agenții de marketing potrivite poate fi un task dificil, dacă nu știi la ce să te uiți.

În acest articol vom vorbi despre cum poți să alegi cea mai potrivită agenție de digital marketing pentru afacerea ta, astfel încât timpul petrecut cu ea să se transforme în vânzări mai multe și profit mai mare, nu în timp pierdut și bani aruncați.

De ce să lucrezi cu o agenție de digital marketing?

Marketing-ul digital este un domeniu complex. Ce funcționa acum câteva săptămâni, s-ar putea să nu mai funcționeze astăzi. Trend-urile vin și pleacă, iar algoritmii suferă schimbări, uneori mai mici, alteori mai mari, iar marketerii sunt nevoiți să-și schimbe strategiile în funcție de ceea ce funcționează cel mai bine.

Nu există o ”one size fits all” în marketing-ul digital. Fiecare companie are publicul ei țintă, punctele ei forte și un buget de marketing bine definit. Iar o agenție de marketing digital poate veni cu strategia potrivită pentru orice tip de business.

Fiind o industrie în continuă schimbare, cu trend-uri noi care apar aproape în fiecare zi, un antreprenor pur și simplu nu poate avea timpul necesar pentru a analiza toate aceste trend-uri, pentru a testa și înțelege cum funcționează fiecare platformă și pentru a pregăti strategii de marketing – în același timp în care lucrează spre a avea un business de succes.

De aceea, o agenție de marketing poate fi o colaborare benefică pentru business-ul tău.

Externalizând acea partea a business-ului tău spre o echipă de experți în domeniu, care cunosc cum funcționează toate platformele și care au experiență în realizarea de campanii, cu strategia potrivită în spate, afacerea ta poate doar să câștige.

 

Dacă și tu ai nevoie de o agenție de marketing digital, lasă-ne un mesaj!

 

Dar de unde știi dacă serviciile unei agenții de marketing sunt potrivite pentru afacerea ta? Hai să vedem cu ce te poate ajuta o agenție de marketing digital!

 

Ce fac agențiile de marketing digital

Scopul unei agenții de marketing este să te ajute pe tine, clientul, în a-ți îndeplini obiectivele de vânzări, prin strategii și tactici de marketing care să atragă clienții ideali către business-ul tău.

Serviciile oferite de agențiile de marketing adesea variază, dar atunci când contactezi o agenție, te poți aștepta la următoarele servicii:

 

Strategii de Marketing Digital

Atunci când vrei să te promovezi online, primul lucru pe care trebuie să îl ai este o strategie de marketing digital creată special pentru business-ul tău. Poți angaja o agenție care să facă acest lucru pentru tine, iar dacă ai persoane in-house care se ocupă de marketing, pot urma acea strategie sau poți continua colaborarea cu agenția care s-a ocupat de strategie.

Pentru o strategie de marketing corectă, agenția va analiza istoricul business-ului, prezența online, publicul țintă și concurența. Tot aici vor fi stabilite obiectivele (împreună cu tine) și cum se traduc acestea în KPIs măsurabili. Astfel, strategia va fi adaptată business-ului tău astfel încât obiectivele propuse să fie atinse.

 

Campanii PPC

Campaniile PPC (pay-per-click) îți pot genera traficul și conversiile de care ai nevoie pentru un business profitabil. Aceste campanii pot targeta persoane interesate de produsele sau serviciile tale, fiind un canal eficient de promovare atunci când vrei rezultate măsurabile și să scalezi vânzările.

Iar atunci când vorbim despre reclamele PPC, acestea pot ajunge la useri de pe mai multe platforme, cum ar fi: Google, Facebook, Instagram, Youtube sau Linkedin.

 

Content Marketing

Conținutul pe care poți să îl creezi pe site nu se rezumă doar la articole. Deși, articolele bine scrise, care oferă informații de un real ajutor pentru vizitatorii site-ului tău, sunt o parte importantă a content marketing-ului, conținutul poate varia, de la texte pentru website, reclame, newslettere, conținut audio (podcast-uri) sau video.

Rolul content marketing-ului este de a-ți consolida prezența în online, de a spune povestea brandului tău și de oferi informații valoroase publicului tău țintă.

 

Social Media Management

Este important ca business-ul tău să fie conectat cu audiența la un nivel personal. De aceea, un plan coerent de comunicare pe Social Media poate crește notorietatea brandului tău și interesul audienței. Mai mult, suportul pentru clienții sau potențialii clienți se va putea face în timp real.

O agenție de digital marketing se ocupă de setup-ul și design-ul paginilor de Facebook, Instagram sau Linkedin, de crearea conținutului (scris și design) și de planificarea lui, de postări și de promovare.

 

Branding și Design Grafic

Având o identitate de brand puternică și coerentă, vei putea să îți promovezi mai ușor produsele și serviciile, dar și să primești răspunsul dorit de la audiența ta.

O agenție de digital marketing te poate ajuta cu totul, de la concept și până la realizarea identității vizuale, cu materiale grafice de suport, dar și cu un web design personalizat.

 

Dezvoltare Web

Fie că ai nevoie de un magazin online performant și bine optimizat sau un website de prezentare, o agenție de marketing digital te poate ajuta să faci tranziția spre online (dacă ai deja o afacere care funcționează în offline) sau să începi să vinzi produsele și serviciile tale online.

 

Cum alegi o agenție de digital marketing potrivită pentru afacerea ta

După cum ai văzut, agențiile de marketing digital au o paletă largă de servicii, iar deoarece sunt multe astfel de agenții pe piață, cum te asiguri că faci alegerea potrivită atunci când vrei să colaborezi cu o agenție de marketing digital?

Pentru a te ajuta să faci această alegere mai ușoară, poți să parcurgi lista de mai jos:

 

1. De ce servicii ai nevoie?

S-ar putea să ai nevoie de mai multe servicii, iar în acest caz este bine să alegi o agenție de digital marketing care poate să ți le ofere pe toate sau măcar pe majoritatea dintre ele. 

Dacă, însă, ai nevoie doar de un serviciu, te poți orienta spre agenții specializate pe acel serviciu, de exemplu agenții SEO sau Social Media.

 

2. Ce buget ai?

În funcție de obiectivele tale, te sfătuim să pui deoparte bugetul pentru campaniile publicitare. Pe lângă suma pe care o vei datora agenției, vei avea nevoie de un alt buget pentru reclame.

Un lucru important de notat aici: indiferent de cât de mulți bani vor fi investiți în reclame, dacă serviciul sau produsul pe care îl oferi nu este calitativ, acestea nu vor avea succes.

 

3. Care este expertiza agenției și ce portofoliu au?

Înainte de a te decide să colaborezi cu o agenție, încearcă să afli cât mai multe lucruri despre aceasta. Vezi ce studii de caz au publicat pe site-ul lor și ce testimoniale au lăsat clienții cu care au colaborat.

Care sunt nișele în care sunt specializați și ce rezultate au adus? Poți verifica site-urile și paginile de Social Media ale clienților lor pentru a-ți face o idee despre prezența lor în online sau cum arată reclamele lor.

Iar dacă ai nevoie de mai multe informații, poți să le ceri direct de la agenție: ce clienți au în momentul de față, ce servicii pot oferi, dacă sunt companii pe care nu au reușit să le ajute și de ce?

Dacă agenția a mai avut clienți din aria ta, atunci cu atât mai bine – dacă au avut succes cu clienți similari cu tine, atunci sunt șanse mari să fii pe mâini bune.

Cu cât îți faci o idee mai bună despre agenție, cu atât vei reuși să iei cea mai bună decizie pentru afacerea ta.

 

4. Cât costă serviciile agenției?

În acest caz, less is not more. Dar nici cel mai mare preț nu este tot timpul cea mai bună decizie.

Vezi care sunt serviciile de care ai nevoie și încearcă să găsești o agenție specializată pe acele servicii, iar abia apoi te poți gândi la câți bani vei plăti. Dacă ai făcut un research bun pe agențiile cu care vrei să lucrezi, vei știi dacă suma cerută este una corectă.

 

5. Transparență

Deoarece urmează să investești o sumă considerabilă în reclame și în agenție, este normal să fii la curent cu toate informațiile despre agenție și despre campanii.

Vezi cât de bine funcționează site-ul lor, există o listă cu clienți, poți să citești testimoniale din partea clienților, este website-ul updatat constant cu informații noi și de interes? Înainte de a începe o colaborare cu o agenție ai grijă să ai răspuns la aceste întrebări.

Mai mult, înainte să începi colaborarea, setează-ți în calendar întâlniri recurente cu specialiștii care se ocupă de reclamele tale. Este important să știi exact cine va lucra pe proiectul tău, care sunt resursele de timp acordate și cum se va implementa strategia.

Cu cât ai mai multe informații înainte de a începe colaborarea, cu atât vei lua decizia colaborării mai ușor.

 

6. Care sunt valorile agenției?

Ia în considerare care sunt valorile și cultura companiei tale și orientează-te după o agenție care să se potrivească cât mai bine cu ele. Este important să ai un partener de afaceri care aderă la aceleași valori la care aderă compania ta.

Agenția pe care o alegi urmează să fie o extensie a afacerii tale, de aceea, caută o agenție cu care colaborarea să fie ușoară prin prisma valorilor pe care le împărtășiți.

 

7. Promisiuni peste promisiuni

Ai grijă la promisiunile făcute de agenții. Dacă acestea îți promit lucruri care par imposibil de realizat, probabil așa o să se întâmple. Dacă ai destul de multă experiență de business, probabil știi care este potențialul afacerii tale și ai așteptări realiste. Dacă o agenție îți promite lucruri fantastice, ar fi bine să te gândești de două ori înainte să semnezi contractul.

În schimb, alege o agenție cu promisiuni realiste, care are un plan bine pus la punct și care se poate adapta din mers.

 

BONUS

Orice agenție de digital marketing se va bucura să aibă un client nou. Astfel, petrece puțin timp pe site-ul lor și vezi cât de bine își vând serviciile și vezi cât de ușor poți să îi contactezi.

Link-ul de contact ar trebui să fie ușor de reperat, iar după ce faci click pe el, call to action-ul trebuie să îți indice clar ce să faci mai departe.

Chiar dacă nu pare un lucru important, gândește-te că o agenție care se încurcă în detalii, probabil lucrează la fel și cu clienții. Un site simplu, ordonat și ușor de navigat poate fi o carte de vizită bună pentru orice agenție de marketing digital.

 

Astfel, alegerea unei agenții de marketing digital nu este un lucru ușor. Dar, pe termen lung, timpul pe care îl vei investi în această muncă va da roade. Ia în calcul nevoile tale de marketing, bugetul pe care îl ai la dispoziție, află care este expertiza și portofoliul agențiilor vizate, cât costă toate implementările și care sunt valorile și promisiunile.

După o analiză strictă, vei afla cu siguranță agenția de digital marketing potrivită pentru afacerea ta.

by Mihai Maris

Mihai este un Content Marketer pasionat de Social Media, SEO, ficțiune scurtă și povești. Atunci când nu scrie pentru ZEA, scrie povești scurte fantasy și horror. Poți să citești materiale scrise de el pe blogurile ZEA sau Blugento, dar și pe blogurile multor clienți și în reviste online și print de Fantasy și Science Fiction.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate