fbpx
 

Digital MarketingeCommerceImportanța tracking-ului pentru website-ul tău

27 august 2021by razvan0

Eforturile creative în promovare sunt necesare pentru crearea de conținut valoros, însă fără măsurarea (tracking) unor metrici clare, tot conținutul tău va fi făcut cu ochii închiși! Chiar dacă ai comenzi și oamenii îți vizitează magazinul online sau site-ul, nu vei ști niciodată care tip de conținut aduce cel mai mult trafic.

În articolul de astăzi vom discuta despre ce indicatori ar trebui să urmărești pe website-ul tău. De asemenea, vom discuta despre importanța acestor metrici și a tracking-ului în general în cazul site-urilor web. În ultimul rând, vom prezenta și 4 instrumente pe care să le folosești pentru măsurarea corectă a datelor, asigurându-te că nu greșești cu nimic în acest proces!

 

Ce indicatori trebuie să urmărești pe website-ul tău

Viteza site-ului web

Viteza cu care site-ul tău web se încarcă este un indicator important pentru site-ul tău, deoarece influențează decizia utilizatorului de a părăsi website-ul sau a rămâne pe acesta.

Bounce rate

Bounce rate-ul reprezintă un metric foarte important, acesta fiind indicatorul care arată procentajul de persoane care părăsesc website-ul tău fără să facă orice altă acțiune. Un bounce rate mare arată că pagina ta de aterizare nu prezintă deloc interes pentru utilizatori.

 

Sursa utilizatorului

Utilizatorii și posibilii tăi clienți ajung pe website-ul tău dintr-o anumită sursă sau dintr-un anumit canal – social media, e-mail marketing, căutări organice sau orice altă sursă. Dacă nu știi canalul de unde vin oamenii, nu o să știi ce platformă este ideală pentru a continua procesele de marketing. 

 

Rank-ul pentru cuvinte cheie

Strategia ta SEO nu are cum să funcționeze fără date, iar unul din cei mai importanți indicatori este rank-ul pentru anumite cuvinte cheie ale website-ului tău. Dacă nu știi cuvintele pentru care deja apari în rankurile motoarelor de căutare și locurile pe care apari, înseamnă că îți aplici strategia SEO la întâmplare!

 

Conversii

Un ultim metric, însă poate cel mai important pentru o afacere, este reprezentat de conversii. Acestea nu reprezintă tot timpul achiziționarea produselor – o înscriere în baza de date de mail-uri poate fi considerată o conversie! 

 

Importanța tracking-ului pentru website-ul tău

După cum aminteam deja mai sus, tracking-ul website-ului tău este extrem de important din mai multe motive. În primul rând, un tracking setat corect îți va permite să observi clar dacă eforturile tale de marketing, promovare și chiar design al site-ului web își ating ținta.

De asemenea, cu ajutorul tracking-ului setat corect vei putea să iei anumite decizii de business extrem de importante: ce buget alocăm acestei acțiuni, câți oameni sunt necesari pentru următoarele luni în cadrul departamentului X, de unde putem reduce cheltuielile și unde putem plusa cu anumite resurse, pentru a vedea rezultate mai bune!

Nu în ultimul rând, tracking-ul îți va arăta cine este, cu adevărat, utilizatorul tău ideal. Un buyer persona poate fi creat doar atunci când ai date statistice concrete!

 

Specialistul ZEA în tracking și analytics, Andrei Temneanu spune despre indicatorii de performanță:

”Indicatorii de performanță sunt surse de informații vitale pentru un business din mediul online. Pe baza lor cuantificăm impactul strategiilor de business, marketing și sales și luăm decizii reactive în funcție de oportunitățile pe care le identificăm. Vizualizarea și asumarea rapoartelor pot face diferența între succes și eșec, mai ales într-un mediu dinamic și agil precum cel digital. 

Pentru un magazin online, cunoașterea profilului vizitatorului, înțelegerea surselor de trafic și a impactului demersurilor de marketing înseamnă claritate în deciderea obiectivelor și realizarea potențialului maxim al afacerii. Pentru ca tot sistemul să fie funcțional (analiza – decizie strategică – impact)  este nevoie și de o întelegere profundă a aspectelor ce țin de implementarea tehnică, precum și de o viziune amplă asupra strategiei integrate de marketing, motiv pentru care colaborarea strânsă dintre consultantul de marketing și business owner este de asemenea un avantaj de mare valoare.”

 

Instrumentele pe care trebuie să le folosești pentru măsurarea corectă a datelor:

Pentru a putea măsura datele într-un mod corect și complet ai nevoie și de instrumente! Noi îți recomandăm cinci instrumente pentru început, acestea fiind și printre cele mai importante!

 

Google Analytics

Google Analytics este, pentru cine face deja măsurarea datelor pentru anumite website-uri, cel mai util instrument de pe piață. Pentru prețul pe care-l plătești (0 dolari – e gratis!), Google Analytics îți va binecuvânta rapoartele cu date extrem de importante pentru website-ul tău, o parte dintre ele fiind deja discutate mai sus. Pe restul te lăsăm să le descoperi singur!

 

Facebook Pixel

Dacă faci promovare pe Facebook, fie prin social media, fie prin reclamele plătite ale platformei, instalarea unui Facebook Pixel este necesară! Acest instrument te va ajuta să măsori oamenii care ajung pe website-ul tău în urma unei acțiuni pe Facebook și îți va permite să segmentezi utilizatorii în funcție de acțiunile respective. 

 

Google Search Console

Google Search Console este un alt instrument dezvoltat de Google pentru cei care doresc să-și urmărească atent toate eforturile de promovare organică prin optimizarea motoarelor de căutare! Cu ajutorul Google Search Console poți analiza cuvintele cheie pentru care tu apari deja în rank, Click Through Rate-ul pe rezultatele respective sau poziția pe care te situezi în rankul Google!

 

Hotjar

Hotjar este un instrument de tracking folositor pentru a vedea modul în care utilizatorii reacționează la website-ul tău. Acesta poate fi instalat pe orice site și va înregistra modul în care oamenii petrec timp pe site, locul în care apasă click cel mai des sau care este întreaga experiență a acestora pe site-ul tău.

 

Google PageSpeed Insights

Ultimul instrument pe care-l recomandăm este Google PageSpeed Insights – acesta îți va analiza site-ul din perspectiva vitezei cu care se mișcă și va recomanda anumite îmbunătățiri din perspectiva codului pe site-ul tău!

 

Tu cum măsori traficul de pe site-ul tău web? Sperăm că te-au ajutat sfaturile noastre și suntem siguri că rapoartele tale vor fi mai calitative de acum!

razvan

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

©2022 Zéa.ro – Companie Blugento SA. Toate Drepturile Rezervate | Politică Confidențialitate